Tibetská hormonální gymnastika pro uzdravení a dlouhověkost: co dává, výhody pro ženy, recenze a výsledky.Sada cvičení 5 minut v posteli

Tibetská hormonální gymnastika pro léčení a dlouhověkost má staleté historické kořeny.V naší zemi se však skutečný soubor cvičení objevil relativně nedávno, teprve poté, co byla elektrifikace provedena v jednom z horských osad v Tibetu na konci minulého století.

Odkud pocházíhormonální gymnastika začala

Podle mnichů samotných tibetských mnichů jsou tajemství gymnastiky předávána z generace na generaci a účinnost zůstává stejná - nepopiratelně účinná. Trvalým cvičením se lidé stávají silnějšími v duchu i v těle.

Hlavním úkolem při cvičení je použití určitých zón těla, díky nimž se má stimulovat vyvážení hormonálního pozadí endokrinním aparátem přirozeně spojeným s člověkem.

Princip činnosti

Dokončení souboru cvičení trvá 5 až 10 minut denně. Během této doby člověk vykonává fyzický efekt (masírováním a tlačením pohybů) na určité oblasti těla a pomáhá normalizovat sekreci endokrinních žláz.

Principem akce je stimulace prostřednictvím jasně lokalizovaných nervových zakončení určitých orgánů.

Vedlejším pozitivním účinkem je:

  1. Zlepšení krevního oběhu na úrovni kapilár.
  2. Eliminace edematózních jevů, včetně těch způsobených alymfhostáza.
  3. Odstranění stagnujících zón v gastrointestinálním traktu.
  4. Zlepšení vizuálního vnímání.
  5. Uvedení krevního tlaku na přijatelné hodnoty.
  6. Reliéf projevů souvisejících s věkem v důsledku vyhlazení vrásek.
  7. Čištění maxilárních dutin.
  8. Prodloužená délka života.

Všechny výše uvedené mají synergický účinek ve formě zvýšení celkového tónu těla. To má pozitivní vliv na psychický stav - člověk začíná každý den veselou náladou a po dlouhé době (ne méně než 2 měsíce) zaznamenává zlepšení vzhledu.

Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Sušení těla dívek.Výcvikový program, podrobné nutriční menu na měsíc po dni.

Výhody tibetské gymnastiky

Tibetská hormonální gymnastika pro léčení a dlouhověkost je založena na principu integrovaného přístupu.Zohledňuje propojené procesy, které se vyskytují na různých úrovních metabolismu u lidí.

Zlepšení vidění

Je to dosaženo vhodným cvičením - svaly očí se nejen masírují, ale také prožívají teplo z dlaní.Výsledek - kapilární přísun krve do zrakových orgánů je plně využit, oči dostávají požadovanou výživu v požadovaném množství, osoba si postupně všimne visící úrovně vnímání světla.

Také prostřednictvím periodického mírného tlakuna očních bulvách jsou zapojeny hypofýza (hypofýza) a tělo epifýzy ve středním mozku (epifýza).Každá z žláz, která plní určité úkoly, spolu s hypotalamem tvoří hypothalamicko-hypofyzární systém, jehož kombinovaná akce určuje směr k celému endokrinnímu aparátu.

Léčení nemocí uší

Chronická onemocnění, jako je zánět středního ucha, lze léčit prováděním postupů po dobu nejméně 6 měsíců.V době zákroku je tlak vzduchu uměle čerpán na celý vnitřní povrch uší.To má za následek masivní účinek na všechny vnitřní zóny - vyvolává rozptyl stagnujících míst způsobený zánětlivými procesy.

Během prvních tříd lze pozorovat mírné zvýšení symptomů choroby.Toto je dočasný efekt, který se vyřeší sám.Měli byste i nadále dělat gymnastiku, ale snižte sílu stisknutí rukou.To nekončí tím, že se zbavíme chronických onemocnění - dalším pozitivním efektem je normalizace sluchu.

Vytvořená zóna vzduchu se zvýšenou kompresí ovlivňuje ušní bubínek a pomáhá zvýšit jeho flexibilitu.

Utažení kontury obličeje a zlepšení sluchu

Maxilární oblast kůže, která se během cvičení otírá pěstmi, postupně získává výraznější konturu, protože během vyhlazování dochází k subkutánnímu rozptylu.tělesný tuk a normální průchodnostlymfatická tekutina.

Čištění maxilárních dutin a odstranění vrásek na čele

Tření kůže na čele zvyšuje pružnost pokožky, dodává jí tónovaný vzhled, snižuje projevy související s věkem ve formě záhybů.Normalizuje také mikroflóru v paranazálních dutinách, snižuje pravděpodobnost hromadění patogenů a prachu.

Zlepšování mozkové cirkulace a normalizačního tlaku

Účinek je dosažen prací na parietální zóně, která je popsána níže. Tím se snižuje riziko patologií ve formě mrtvice, Alzheimerovy choroby, intrakraniálního krvácení.

Zlepšení stavu kloubů a svalů rukou

Tibetská hormonální gymnastika pro zdraví a dlouhověkost pomáhá udržovat svalovou tkáň a klouby rukou v tónu v důsledku fyzické aktivity během každodenního cvičení.

Normalizace štítné žlázy

Masáž z uvedeného orgánu do oblasti pupku zlepšuje kapacitu kapilár a kanálků.

Zlepšení fungování gastrointestinálního traktu

Kruhové tlakové pohyby dlaní rukou ve směru hodinových ručiček kolem pupku aktivují práci všech orgánů břišní dutiny, přispívají k normálnímu průchodu potravy celým řetězcem zažívacího systému..

Zlepšení krevního oběhu v cévách rukou a nohou

Veškerá periferní cirkulace, zejména v končetinách, se v důsledkuobecný účinek fyzické námahy z cvičení a kvůli řízenému účinku jednoho z cviků na paže a nohy.

Opatření

Seznam doporučení a kontraindikací:

1. Cvičení by mělo být provedeno po konzultaci s ošetřujícím lékařem.Použití metod klasické medicíny nejenže není v rozporu s principy orientálních technik, ale také je doplňuje. První kroky při získávání zdravotních informací jsou:

  • Obecné vyšetření;
  • Obecné testy krve a moči;
  • Předkládání úzce zaměřených analýz k identifikaci závad při produkci hormonů.

2. Je třeba zvolit jinou metodu obnovení zdraví, když:

  • Přítomnost progresivních patologií myokardu a hypertenze;
  • Dostupné výčnělky meziobratlových plotének nebo kýly;
  • Detekce vředů v gastrointestinálním traktu;
  • Různé záněty kloubů a chrupavky.
  • Nedávná operace.
  • Lupus erythematodes.

Názory lékařů a recenze z fór

Následující postoj se vyvíjí k tibetské hormonální gymnastice v lékařských kruzích:

1. „Je to opravdu vhodné pro lidi, kteří se zajímají o zdraví a dlouhověkost.Přestože není zahrnuta do seznamu oficiálních metod restaurování zdraví v moderní lékařské praxi. “Stejně jako u všech ostatních oblastí by se však k ní mělo přistupovatsmysluplný - v žádném případě to není všelék pro všechny v řadě.Každý z nich má specifický rozsah a seznam omezení použití.

2. „Dočasné zvýšení symptomů stávajících nemocí po prvních sezeních lze snadno zaměnit s procesem zhoršování klinického obrazu pacienta.“Tato situace je možná při ignorování kontraindikací kvůli nekompatibilitě cvičení se současným zdravotním stavem pacienta.Proto - osoba musí nezávisle sledovat reakci těla a včas, aby se mohla podrobit odborné konzultaci.Nejlepší možností je vést deník, ve kterém budou zaznamenávány denní výsledky, a poté je analyzuje ošetřující lékař.

3. „Začátek cvičení by neměl být považován za automatickou náhradu dříve předepsaných hormonálních léků.“Takové rozhodnutí by měl lékař ověřit na základě komplexního vyšetření pacienta.Unáhlená akce může vést k obtížné situaci.

4. Dosažení požadovaných výsledků je snazší a snadnější, když se v životě člověka neobjevila jen gymnastika, ale v jiných oblastech života došlo také ke kvalitativním změnám. “

Konkrétně:

  • Přepnutí na správnou stravu - nahrazení rychlého občerstvení plným jídlem přírodními produkty atd.
  • Odmítnutí závislosti.
  • Aktivní životní styl.
  • Změna okolního psychologického pozadí.

5. „Pokud pacient není uvnitřPokud jste schopni provést celý seznam cvičení z fyzických důvodů (zlomenina nohy nebo nadváha, která nedovolila dosáhnout nohy, byla v minulosti nesprávně fúzována), měli byste provést všechna další cvičení, která jsou za takových podmínek možná. “

Nejoblíbenější názory, soudě podle odpovědí lidí, kteří mají zkušenost s gymnastikou, které jsou k dispozici na tematických fórech:

1. „Neměli byste si myslet, že to vypadá navenek“ jednoduše"Fyzické činy nemohou dosáhnout znatelného výsledku."

Tento přístup není konstruktivní předem ze dvou důvodů:

  • Skeptický emocionální postoj může blokovat jakékoli pozitivní výsledky na samém začátku kurzu - člověk jednoduše hledá důvod, pročna jejichž základě může odmítnout provádět gymnastiku.
  • Negativní psychologický přístup bude zásadní v pravidelnosti cvičení - člověk si může dovolit vynechat třídy nebo je provádět selektivně.

2. „Dokonce ani po dlouhém období praktického uplatnění cvičení si nikdo nevšiml zaslíbeného výsledku.Jedinou pozitivní věcí je, že se cítíte pod napětím po celý den, vstávání z postele po takovém cvičení je velmi jednoduché. “

Toto tvrzení nenaznačuje zbytečnost hormonálního cvičení, ale spíše ustálený stav těla, ve kterém není nutné upravovat hormonální pozadí.

3. „Po zahájení tříd,"komplikace starých nemocí, které se necítily dříve - některé se začaly vyprazdňovat do očí, druhé - teplota začala získávat zvýšené hodnoty, třetí - v bederní oblasti byla bolest."

Projev příznaků může mít opačný význam:

​​
  • Nebo se jedná o dočasný jev vyplývající z přizpůsobení těla hormonálním změnám, který by měl být tolerován před nástupem zlepšení.
  • Nebo je to signál, že před začátkem gymnastiky se člověk nezjistil, že nemá žádné kontraindikace, a není vhodné, aby ho používal v životě.

4. „Díky tibetským praktikám mnoho lidí zapomnělo na své nemoci.Jejich stav se zlepšil.Nebyly zaznamenány žádné předchozí bolesti.Na tomto pozadí se celková kvalita života výrazně zlepšila. “Největší kategorie uživatelů internetu zanechala na fórech zprávu s podobným významem.

Prováděcí pravidla

K dosažení maximálních výsledků doporučujeme dodržovat tyto pokyny:

  1. Musíte dodržovat denní rozvrh, díkykteré pětiminutové cvičení bude dokončeno před 6 ráno.Soubor aktivit úzce souvisí s biologickými rytmy těla, takže by se mělo toto spojení používat.Chcete-li to provést, musíte naplánovat svůj den tak, že budete mít 7-8 hodin na spaní.
  1. Měli by se provádět ležet na pevném základu (podlaha, tvrdá matrace).Nebo neopustit postel po spánku,pokud splňuje požadované parametry.
  2. Každý pohyb by měl být doprovázen měřeným dýcháním.
  3. Opakovací frekvence by se měla shodovat se srdeční frekvencí, kterou lze snadno sledovat pulsem na zápěstí.
  4. Stravování by mělo začít nejdříve 30 minut po dokončení gymnastiky.Po dokončení je povoleno vypít sklenici čisté teplé vody.
  5. Sebekázeň je prvořadá - třídy nesmí chybět, což je kompenzuje následným zvýšením počtu opakování.Každé takové porušení rozvrhu neguje pozitivní výsledek měsíčního průběhu cvičení.
  6. Je třeba zapomenout na alkohol a kouření.

Ranní cvičení za 5 minut.10 cvičení v posteli

Níže je uveden základní seznam akcí (pro každý pohyb - 30krát), které lze postupem času rozšířit o další techniky.

Cvičení 1. Mnul si dlaně rukou

Když se probudíte a mentálně se přizpůsobíte třídám, měli byste zavřít dlaně a začít je mnout k sobě.

Výsledek může člověka informovat o hodně:

  1. Metabolismus v těle se vyskytuje na správné úrovni, pokud dlaně zahřejí a zůstanou suché.
  2. Existují vážné skryté zdravotní problémy, pokud dlaně zvlhnou.
Cvičení 2. Palming - nabíjení očí

Je to podobné metodě obnovení zraku, kterou založil William Bates.Teplé rucemusíte vyvinout mírný tlak na oční bulvy. Po dokončení přiblížení budete muset nechat oči zavřené rukama 30-60 sekund.To poskytne další čas na přirozené oteplování očí teplem jejich vlastních rukou.

Cvičení 3. Abychom lépe slyšeli

Vzorek je shodný s druhým cvičením, jako předmět tlaku budou sloužit pouze uši.

Tibetská hormonální gymnastika pro léčení a dlouhověkost zahrnuje cvičení pro sluch, zrak

Prsty by se měly sepnout za hlavu.Kromě obnovení sluchu bude lékař schopen zbavit se celého seznamu chorob uší.

Cvičení 4. Facelift

Umožňuje definovat jasné obrysy obličeje a zachránit tak osobu před vráskami a dvojitou bradou.Dočasné zarudnutí je možné díky průtoku krve na ošetřené kůži, jakož i díky zlepšenému oběhu v lymfadenoidním faryngeálním prstenci.

Za tímto účelem přitlačte palce k ušním lalům.Zbytek je zaťatý v pěsti.Poté proveďte plynulé pohyby podél základny čelisti k bradě a zpět k uším.

Cvičení 5. Masírujte čelo

Ruce by měly být spojeny tak, aby dlaň levé ruky zakrývala vnější stranu pravé ruky.Přitiskněte dlaň pravé ruky na čelo, po které její základna vytvoří tlakové pohyby mezi chrámy.

Je přípustné provádět stejné úkony a vyhýbat se fyzickému kontaktu s čelo- jen to objeďte.První možnost je výhodná v tom, že kromě aktivace hypofýzy odstraňuje vrásky.

Cvičení 6. Masáž koruny

Použije se stejný vaz zbraní.Současně by se člověk neměl dotýkat označené zóny - stačí natáhnout rukama nad hlavu podél obrysu mezi ušima nad korunou hlavy. Provedením tohoto postupu se krevní tlak zvýší na normální úroveň a také se zmírní stres na klouby, čímž se učiní pružnějšími.

Cvičení 7. Masáž štítné žlázy

Pomocí pravé ruky vezměte oblast krku, kde je umístěna štítná žláza, a levou rukou ji přesuňte nahoru a dolů z pupku.Posledním akordem bude snížení obou rukou k pupku.

Cvičení 8. Masírujte břicho

Masážní pohyby ve směru hodinových ručiček by měly být prováděny rukama na břiše.Vazba je stejná - levá dlaň na vnější straně pravé ruky.Usnadňuje průchod potravy gastrointestinálním traktem, urychluje vylučování stolice a vytváří pravidelné stolice.

Důležité!Podle této techniky je přísná změna směru (nastavení proti směru hodinových ručiček) přísně zakázána!To je plné střevní obstrukce.

Cvičení 9. Chvění kapilár a otáčení kloubů paží a nohou

Být v počáteční poloze - ležet na zádech s nohama a pažemi nataženými vzpřímeně -třepat se půl minuty rukama a nohama, aby se zbavil kongescí v končetinách na úrovni kapilár.Měl by být dokončen kruhovým pohybem rukou a nohou.

Cvičení 10. Tření chodidel

V tibetské hormonální gymnastice je to poslední postup zaměřený na uzdravení a dlouhověkost stimulací reflexogenních bodů nohou.Provádí se hnětením nohou a nohou.

Hormonální gymnastika od Olgy Orlové.Video

Odborník přinesl své dodatky ve formě:

  1. Další masáž hlavy koruny, přejíždějící rukama po hlavě od zadní části hlavy k čelu.
  2. Přechod od otírání pat a kloubů k masážím hladil prsty prsty celou plochu nohou a kolen.Provádí se sezení, s rovnými nohama.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Kyselina glutamová - co to je, pro co a jak se používá ve sportu a kulturistice.
Hormonální gymnastika od Neli Shishatskaya.Video
Poskytuje:

  1. Aktivnější práce s ušima.Po standardním tlaku dlaněmi rukou, podél obrysů ušních boltců, jsou prsty zpracovány pro každou oblast.Také - ušní lalůčky jsou ohnuté, poté jsou staženy zpět v opačných směrech.
  2. Upravené vytvoření jasného obrysu oválu obličeje.Provádí se bez fixace palců za uši.Místo toho se pohybují pěstí pod čelistí.
  3. Koncentrace na maxilární dutiny třením ukazováčkemotevřené dlaně zmíněných sekcí podél nosu k čelu.
  4. Podobný postup jako u Olgy Orlové pro masáž parietální zóny zezadu.Ale ne na čelo, ale zvedl ruce k hrudi.
  5. Samotná masáž koruny od ucha k uchu v kombinaci s aktivnějším pohybem těla, takže žebra jsou součástí práce.
  6. Dokončení vývoje štítné žlázy se spuštěním rukou k pupku, následovaným zdůrazněním prsty.V tuto chvíli by člověk měl jasně sledovat pulsaci uvnitř pupku a počítat 30krát.
  7. Masírujte břicho ve směru i proti směru hodinových ručiček.
  8. Tlak prstu, počínaje zónou pravé hypochondrium, procházející oblastí žaludku, levou hypochondrií, ochlupení kostí.

Video dále demonstruje celou řadu dalších akcí pro gymnastiku.

Tibetská hormonální gymnastika Alena Berdnik.Video

Jeho charakteristické rysy:

  1. Tření dlaně spolu s podobnými činnostmi na chodidlech - paty chodidel se otírají o sebe.Poté jsou střídavě aplikovány teplé ruce na každou čakru.Současně jsou ruce uzamčeny tak, aby pravá dlaň byla zespodu, zleva zespodu - takové ženské držadlo je zajištěno pro ženské tělo.V obráceném pořadí, pro mužské tělo.
  2. Masáž čela se provádí s phalangy prstů sevřenými v pěst.Jsou vybrány 2 směry - od jednoho chrámu k druhému, stejně jako k nosu, dotýkající se ho až k samému konci.
  3. Masáž holčičky provádíanalogie na čele - ruce „chodí“ nejen od ucha k uchu, ale také od šíje k nose.

Chittapadův komplex.Video

Hlavní rozdíly oproti klasické verzi:

  1. Posledních několik přístupů k tlaku na oční bulvy končí pomalu, s hlubokými dechy.
  2. Masáž břicha se neprovádí kolem pupku, ale kolem břicha mezi pupkem a ochlupením.
  3. Tření chodidel se provádí s důrazem na drážku v patě - je velmi tvrdě přitlačováno na pozadí obecného jemného hladení.Také oblast nad kolenem je místem, které vyžaduje aktivní studium.
Závěr

Tibetská hormonální gymnastika není jedinou metodou, kterou má osoba k dispozici pro léčení a dlouhověkost.Poté, co se stane nedílnou součástí životního stylu, lze k němu přidat různé fyzické a duchovní praktiky.

Ale stojí za to začít pro kohokoli, kdo se rozhodl změnit svůj životní styl tak, aby byl harmonický s sebou a se světem kolem nich.Toto bude výchozí bod pro budoucí vylepšení.

Autor materiálu:Babanin Vyacheslav

Návrh článku:Vladimír Veliký

Video o tibetské gymnastice

Tibetská hormonální gymnastika:

Hormonální gymnastika tibetských mnichů.Cvičení: