Sportovní výživa pro hubnutí žen.Spalovače tuků, kolagen, vitamíny.Jak brát

Po dlouhou dobu nedochází k oddělení mezi pohlavími ve fitness, józe nebo powerliftingu.Ale fyziologicky nejsou muži a ženy stejní, mají různé nutriční potřeby a různé cíle a preference.Muži napumpují svaly a ženy provádějí cvičení na hubnutí.Proto je pro ženy a muže sportovní výživa poněkud odlišná.

Jaká je podstata sportovní výživy

Mnoho lidí zaměňuje pojmy sportovní výživa a dopingové drogy. Schválené doplňky steroidů jsou léčiva používaná sportovci během tréninkových období a v době soutěže.Sportovní výživa je navržena tak, aby zlepšovala sportovní cíle, pod podmínkou rovnováhy mezi normální stravou a aktivním fyzickým cvičením.

A také pro tvarování těla a snižování hmotnosti.S jeho pomocí můžete vytvořit denní potřebu těla pro vitamíny a živiny bez přetížení kalorií.Sportovní výživa - jedná se o výrobky obsahující bílkoviny, vitamíny, aminokyseliny, triglyceridy, uhlohydráty bez dalších nečistot a zbytečných kalorií.

Rozdíly mezi sportovní výživou žen od mužů

Sportovní výživové doplňky jsou širokou kategorií drog ve formě tablet, prášků, nápojů určených k udržení fyzické aktivity,a pro hubnutí.Ženy, které pravidelně cvičí, mají zvláštní dietní ohled.Je pro ně důležité udržovat správnou rovnováhu, aby se zabránilo jakékoli frustraci.

V článkuPodrobně je zkoumána sportovní výživa, která se používá pro hubnutí žen.

Triáda poruch ženského těla při pokusech o hubnutí:

  • Poruchy příjmu potravy. Většina dívek se snaží zhubnout a zlepšit tak sportovní výkon, zatímco odmítá i množství kalorií, které doplňuje energii.
  • Amenorea. Snížení příjmu tuků v důsledku strachu z lepšího vede ke snížení tukové tkáně a podváhy.
  • Osteoporóza. Nízké hladiny estrogenu, špatná výživa, zejména nízký příjem vápníku, mohou vést k osteoporóze, oslabení kostí v důsledku ztráty hustoty a nesprávné tvorby.

Výhody sportovních léků na hubnutí

Sportovní výživa je vhodná nejen pro lidi s normální hmotností, ale také pro ty, kteří mají vrstvu tuku přesahující 3 cm.podmínka pro jeho použití, takže osoba nemá kardiovaskulární onemocnění.

Léky pomáhají:

  • udržují tělo během stravy;
  • saturují tělo vitamíny;
  • udržují rovnováhu živin;
  • zamezují svalové námaze;
  • zabránit hladu;
  • urychlují hubnutí.

Je sportovní výživa škodlivá pro hubnutí?

Při výběru léků by se nemělo zapomenout na vedlejší účinky.Proto je použití termogenních látek při srdečním selhání a poruše funkce štítné žlázy zakázáno.Diuretika jsou nežádoucíporuchy močového systému, protože způsobují dehydrataci.

Léky na bázi sibutraminu, kofeinu, efedrinu, tyroxinu se nedoporučují používat kvůli negativním vedlejším účinkům.

Proteinové doplňky by měly být užívány s opatrností, protože často vyvolávají alergie.Před použitím sportovních doplňků byste se měli poradit s dietologem.

Formy uvolňování spalovačů tuků

Sportovní výživa pro ženy se vyrábí ve formě tobolek, prášků, tablet, v tekuté formě.O tom, jakou formu použít, rozhodne žena.

Kapsle, tablety

Látky přidávané do tabletové formy se vstřebávají pomaleji.Při jejich užívání se doporučuje pít je s vodou nebo džusem.

Proteinové směsi

Směsi se často prodávají v práškové nebo kapalné formě. Nejoblíbenějším produktem je syrovátková bílkovina.Prášek se rychle rozpustí, nasycuje svaly a snadno se vstřebává.

Koktejly

Mnoho přípravků je k dispozici ve formě směsí pro přípravu koktejlů.Nejčastěji se jedná o proteinové směsi, které pomáhají rychle a trvale uspokojit hlad.

Sportovní spalovače tuků, jejich složení, účinek na organismus

Spalovače tuků se vyrábějí na základě přírodních materiálů a syntetických materiálů.Zahrnují vitaminy B, chrom, L-karnitin.Někteří pracují jako energetický nápoj, působí na nervový systém a motivují je k cvičení.Ostatní přísadyblokovat pocity hladu.Ve sportovním prostředí se používá termogenika, jejímž úkolem je spalování kalorií.

Procesy hubnutí a spalování tuků mají společné rysy a rozdíly. Použití spolehlivých spalovačů tuků může urychlit proces hubnutí snížením počtu denních kalorií.

Spalování tuků je proces zaměřený na štěpení lipidů, ale svalová hmota si zároveň zachovává svůj objem.Pro hubnutí je nutné zvýšit rychlost metabolismu a udržovat rovnováhu živin.Strava, cvičení a sportovní výživa pomohou udržet rovnováhu.

Druhy sportovní výživy pro hubnutí

Top 5 druhů sportovní výživy, které se často používají během tréninku a pro hubnutí:

  • Vitamínové a minerální komplexy, které kompenzují nedostatek vitamínů ve stravě.
  • Proteinové doplňky určené k naplnění proteinu vyžadují současné použití omega-3 mastných kyselin.
  • Spalovače tuků.
  • Energetické nápoje.
  • Aminokyseliny.

Spalovače tuků - doplňky stravy

Doplňky stravy nebo doplňky stravy jsou určeny ke stimulaci metabolismu a urychlení procesu spalování tuků.

Jsou rozděleny do skupin:

  • Thermogenics. Obsahuje guaranu, extrakt ze zeleného čaje, feferonku, forskolin, cholin.
  • Lipotropics. Přípravky obsahující vitamín B6, methionin, selen, kofein,výtažky z bylin.
  • Diuretika. Obsahuje přírodní i syntetické látky.

Spalovače tuků - drogy, jejich vlastnosti

Mezi spalovače tuků prodávané pod rouškou drog jsou nejoblíbenější:

  • Bromelain.
  • Orlistat.
  • Chitosan.
  • Sibutramin.
  • Tyroxin.

Všechny tyto léky byly málo prostudovány, mohou být pro organismus škodlivé, některé z nich jsou na prodej zakázány.

Jaký druh sportovní výživy je nezbytný pro ženy

Sportovní výživa pro hubnutí žen je rovnováhou uhlohydrátů, bílkovin, tuků, minerálů, vitamínů a vody.

Ženy by měly užívat více léků, které urychlují metabolismus a snižují chuť k jídlu:

  1. Thermogenics. Urychlete metabolismus.
  2. Anoretika. Mdlý pocit hladu.
  3. Lipotropics. Jsou to silné spalovače tuků.
  4. Protein. Zrychluje metabolismus, pomáhá formovat tělo.

Co by ženy neměly brát

Je vzácné, že jedna z dívek se snaží zvýšit svalovou hmotu.

Neměli byste tedy brát:

  • zisky (směs proteinů a uhlohydrátů);
  • ​​
  • kreatin;
  • steroidy a prohormony;
  • hormonální doplňky.

Doplňky, které blokují tuk a vážou sacharidy v těle, jsou škodlivé pro použití.Při intenzivním tréninku způsobují nebezpečné změny metabolismu.

Jaké sportydieta pro hubnutí je lepší si vybrat?

Nejúčinnějšími produkty pro ženy budou:

  • koktejly obsahující protein a sacharidy obsahující kolagen;
  • vitamínové a minerální komplexy obsahující tuky, glukosamin, vitamínové doplňky (vitamin D, C, vápník);
  • přípravky obsahující aminokyseliny: BCAA, glutaminy, beta-alanin;
  • spalovače tuků.

BCAA

Anabolické látky obsahující aminokyseliny nezbytné pro konstrukci proteinu.Zabraňují destrukci buněk po aktivním tréninku, podílejí se na vytváření nových buněk, obnovují staré a inhibují proces rozkladu proteinů.Protein stabilizuje energetické hladiny a chuť k jídlu.

Pomalu se rozkládá a přizpůsobuje to, že hlad přichází později, což usnadňuje používání kalorií a maker k udržení hmotnosti. Lidé, kteří spotřebovávají více bílkovin, utratí více energie, a proto se zvyšuje úbytek tuku.

BCAA se používají jako zdroj energie během aerobního cvičení, kdy je vyčerpána dodávka glykogenu a dochází k celkové únavě.K tomu obvykle dochází po kulturistice a posilování.

Syrovátkový protein

Sportovní výživa pro hubnutí žen zahrnuje syrovátkový protein.Tato univerzální látka, vyrobená na bázi proteinových směsí, zvyšuje svalovou hmotu, stimuluje metabolismus a podporuje odbourávání tuků.V zažívacím traktu se dělí na aminokyseliny.

Cvičeníkulturistika ji používá k udržení fyzické zdatnosti a snížení tukové hmoty.Proteinová výživa je účinná, protože se rychle tráví, dobře se mísí v koktejlech, chutná dobře. Lidé s poškozenou funkcí ledvin by měli být opatrní.

Kreatin monohydrát

Kreatinin se produkuje v lidských svalech, podílí se na energetickém metabolismu a je také důležitý jako proteiny, uhlohydráty a tuky.Při tréninku na kulturistiku je výrazně zvýšená potřeba kreatininu doplněna užíváním drog s kreatinem.

Kreatin je pufr pro soli kyseliny mléčné, která se během cvičení uvolňuje ve svalech.Doplňková výživa s kreatinem snižuje cholesterol, chrání centrální nervový systém a zabraňuje svalové atrofii.Kreatin je vhodný pro ty, kdo se podílejí na sprintu, silovém tréninku, kulturistice, střídání cvičení.

Jeho úlohou je rychlé doplňování energetických zásob těla.Kreatin přispívá k hromadění „štíhlé“ svalové hmoty, díky čemuž dochází ke ztrátě tukových zásob.

Komplexní doplňky

Při sportu pro sebe, s cílem zhubnout, můžete použít komplexní přísady:

  • směsesenciální mastné kyseliny, které syntetizují hormony;
  • syrovátková proteinová směs s nízkým obsahem uhlohydrátů;
  • aminokyseliny s rozvětveným řetězcem;
  • aminokyselinové komplexy obohacené o vitamin D.

Nutrex Lipo-6x je nejlepšídnešní komplexní doplněk spalování tuků.Okamžitě se vstřebává, potlačuje chuť k jídlu, má dlouhodobý účinek.

Kyselina alfa-lipoová

Tento antioxidant obsahuje mnoho produktů a přirozeně se vyskytuje v každé buňce v těle. Kyselina přeměňuje glukózu na energii, neutralizuje škodlivé volné radikály. V kombinaci s jinými doplňky snižuje rezistenci na inzulín, což podporuje růst tukových buněk.

Kyselina alfa-lipoová je nezbytná pro výrobu energie.Nízké hladiny ALA zpomalují produkci energie, což vede k pocitu únavy.Zánětlivé procesy v tukových buňkách často ovlivňují hladinu hormonů, jejich regulace je narušena, což vede k celulitidě.ALA snižuje markery buněčného zánětu v těle.

L-karnitin

Jedná se o obohacený produkt, jehož složení je podobné látce produkované játry, když jsou mastné kyseliny spojeny s energetickým metabolismem.L-karnitin v těle působí jako adjuvans ke zlepšení fyzické aktivity a zvýšení výkonnosti.Je to spalovač tuků v těle.

Působí jako antioxidant a vasodilatátor a po tréninku pomáhá obnovit svalovou hmotu.

Vitamínový a minerální komplex

Moderní vitamínové a komplexní doplňky se vyrábějí s ohledem na věkové charakteristiky, rozdíly mezi pohlavími a lidské činnosti.Jejich cílem je posíleníorganismus, aktivace metabolismu.Při sportu se zvyšuje potřeba vitamínů o 20%.Nejlepší komplexy pro ženy by měly obsahovat kombinaci antioxidantů a vitamínů B.

Omega-3 tuky

Mezi užitečné tuky patří polynenasycené omega mastné kyseliny. Některé z nich se tělo samo nereprodukuje, získává se společně s přísadami. Pomáhají překonat depresi, obnovit fungování muskuloskeletálního systému, stimulovat metabolismus tuků a normalizovat cholesterol v krvi.

Mastné kyseliny snižují bolest po cvičení a pomáhají rychleji se zotavit.Přestože omega-mastné kyseliny nemají na spalování tuků velký vliv, pomáhají se cítit po dlouhou dobu plné.

Malinové ketony

Sportovní výživa pro hubnutí žen zahrnuje aromatické sloučeniny připomínající chemické složení kapsaicinu obsažené v hořící červené paprice.

Malinové ketony podporují termogenezi zvýšením sekrece adrenalinu.Pomáhají utrácet energii, snižují příjem potravy, zvyšují oxidaci tuků, čímž snižují tělesný tuk.

Dárci dusíku

Arginin, agmatin a řepa extrakt jsou dárci oxidu dusnatého. Podílejí se na produkci inzulínu, růstového hormonu glukagonu a vasopresinu.Hrají velkou roli při hojení ran, syntéze kolagenu.

Extrakt z řepy zvyšuje cvičení síly.Šťáva bohatá na dusičnany zlepšuje průtok krve do mozku, zvyšuje svalovou vytrvalost.Dárci oxidu dusnatého jsou také silné sexuální stimulanty, které zlepšují aspekty ženské sexuality.

Beta-alanin

Pravidelné používání beta-alaninu zvyšuje svalovou aktivitu zvyšováním hladiny karnosinu.Cvičení s vysokou intenzitou způsobuje hromadění kyseliny mléčné ve svalech, což vede k oxidaci.

Použití alaninu blokuje tvorbu vodíkových iontů, které jsou odpovědné za produkci kyseliny mléčné, zvyšuje obsah karnosinu ve svalech, což zabraňuje oxidaci svalového prostředí během intenzivního tréninku.

Droga je nezbytná pro lidi, kteří denně načítají stejnou svalovou skupinu , protože místo únavy po tréninku přispívá k nárůstu síly.Alanin se podílí na metabolismu cukrů, organických kyselin, slouží jako surovina pro syntézu glukózy, což do značné míry přispívá k úbytku hmotnosti.

Hodnocení nejlepších výrobců a ceny sportovní výživy

]

Strava při užívání doplňků na spalování tuků

Sportovní výživa pro ženy nepomůže zhubnout, pokud budete i nadále jíst všechno v řadě.Pro správné hubnutí musíte neustále dodržovat zdravý životní styl.

Při užívání doplňků stravy je důležité postupně snižovat obsah kalorií v potravě, nemůžete náhle začít s dietou.Menu by mělo obsahovat velké množství vody, zeleniny, ovoce.Musíte se hýčkat často, v malých porcích, což pomáhá urychlit metabolismus pro následné spalování tuků.

Měli byste jíst podle následujícího schématu:

  • Ráno. Potraviny by měly zahrnovat komplexní uhlohydráty.
  • Oběd.Jídla by měla být 50% bílkovin + 50% komplexních uhlohydrátů.
  • Večeře. Dobrá večeře by měla zahrnovat 100% bílkovin.

Strava by měla zahrnovat produkty sestávající z komplexních uhlohydrátů: pohanka, ovesné vločky, vařená hnědá rýže, těstoviny tvrdých odrůd, vztaženo na 2-2,5 gramů na 1 kg tělesné hmotnosti.Sladkosti a cukr jsou vyloučeny, sladké ovoce lze jíst nejpozději do 14 hodin.

Proteinová strava: kuřecí prsa, ryby, nízkotučný tvaroh, chobotnice, krůtí maso.Ozdobte druhý chod lepší zeleninu, jako jsou okurky, zelená listová zelenina, rajčata, zelí.Potraviny obsahující velké množství tuku by měly být regulovány do 1 g na 1 kg tělesné hmotnosti.Může to být: ořechy, oleje, kapsle Omega-3.

Tabulka povolených a zakázaných produktů

ZnačkaSložení Země Popularita Cena, tření.
Optimální výživa Opti-Women Vitamínový a minerální komplex USA 132500
Dymatize Kompletní sada aminokyselin USA 10 2500
PureProtein urychlil spalovánítuk Rusko 8 1100
Konečná výživa aminokyseliny, mléčný protein USA 6 1700
Twinlab mastné kyseliny USA ) 4 1500
Výživa Scitec komplex minerálů, vitamín B6, tuky Maďarsko 4800
Svalová technika kreatinový komplex USA 4 1800
Nutrex Research Lipo 6 spalovač tuků USA 3 1300
Trecova výživa Polsko 2
Power System spalovač tuků Germa1
GEON kompletní komplex aminokyselin Rusko 11100
BioGame mléčný proteinový koncentrát Bulharsko 1900
])
Produkty, které podporují lepší rozklad tukové vrstvy )Zakázaná jídla
Nízkotučné odrůdy hovězího masa Smažená jídla
Kuřecí, krůtí maso Potraviny bohaté na vlákninu (jablka, meruňky, švestky)
Mořské plody Luštěniny
Bydlení rybv chladných mořích Hamburgery, šunka, párky, majonéza, smetanové omáčky, rychlé občerstvení
Zelená listová zelenina, okurky, kaplechovky, zelí Cukroviny: dorty, s máslovými krémy, pudink
Vejce, kuřecí a křepelka Kofein
Meloun, meloun, borůvky, angrešt, maliny, jahody Nápoje sycené oxidem uhličitým
Zelený čajHranolky, hranolky
Celozrnný chléb, energetické tyčinky Sladkosti
Jogurt

Ukázkové menu týdne

Pondělí:

  1. Snídaně.Ovesné vločky s rozinkami.
  2. Snack.Oranžová
  3. Oběd.Vařený tuňák se zeleným salátem.Ovoce.
  4. Snack.Jogurt, bílé sýry.
  5. Večeře.Grilované kuře s dušenou zeleninou a rýží.

Úterý:

  1. Pošírované vejce na kousek chleba.Ovoce.
  2. Snack.Ovocný koktejl s mlékem.
  3. Oběd.Sendvič s kuřecím salátem, plátky ovoce.
  4. Snack.Cereální tyčinka.
  5. Večeře.Dušená ryba se zeleným listovým salátem a quinoa.

Středa:

  1. Müsli s mlékem a ovocným salátem.
  2. Snack.Sušené ovoce a hrst ořechů.
  3. Oběd.Smažený zeleninový salát se sýrem feta a ořechy.
  4. Snack.Otruby a jablečný muffin.
  5. Večeře.Steak s chlebem a salátem.

Čtvrtek:

  1. Dušená oves s jogurtem a broskvemi.
  2. Snack.Ovocný toast.
  3. Oběd.Domácí grilovaný hamburger se salátem.
  4. Snack.Ovocný koktejl s mlékem.
  5. VečeřeBoloňské špagety s dušenou zeleninou.

Pátek:

  1. Míchaná vejce na celozrnném toastu se smaženými rajčaty a žampiony.
  2. Snack.Cereální tyčinka a ovoce.
  3. Oběd.Domácí pita chléb s rostlinným olejem a lavashem.
  4. Snack.Otruby a jablečný muffin.
  5. Večeře.Kari s rýží a dušenou zeleninou.

Sobota:

  1. Smoothie s mlékem a kiwi.
  2. Snack.Čerstvé ovoce.
  3. Oběd.Fazolový salát s houskou, plátky ovoce.
  4. Snack.Sušené ovoce a ořechová směs.
  5. Tuňákové těstoviny se salátem a dušenou zeleninou.
  6. Neděle:

    1. Pečené zelené fazolky na toastu s pomerančovým džusem.
    2. Snack.Ovocný koktejl s mlékem.
    3. Oběd.Krůtí salát s plátky ovoce.
    4. Snack.Jogurt a čerstvé ovoce.
    5. Večeře.Kuřecí nudle smažené se zeleninou.

    Začínají-li brát sportovní výživu, je třeba vzít v úvahu individuální vlastnosti těla, a aby se předešlo smutným důsledkům, je třeba se poradit s lékařem.Je třeba si uvědomit, že sportovní výživa pro hubnutí by neměla úplně nahradit celou stravu pro ženy, jídlo by se mělo měnit.

    Autor:Anna Belyaeva (bacheshca)

    Užitečná videa o sportovní výživě při hubnutí a jejích variantách

    Analýza sportovní výživy pro ženy:

    Proč jsou nutné aminokyseliny a jak brát BCAA: