Kreatin pro získání svalové hmoty.Jak brát sportovce v prášku

Kreatin je dnes docela populární potravinový doplněk, který je mezi sportovci obzvláště žádaný.Prášek mohou užívat nejen chlapci, ale také dívky, které se profesionálně věnují sportu.Nástroj má mnoho užitečných vlastností a při správném použití zlepšuje fyzický výkon.

Indikace pro použití

Kreatin je speciální doplněk stravy,což pomáhá zvyšovat fyzickou sílu a vytrvalost a také pomáhá získávat svalovou hmotu. Hlavní vlastností produktu je správná distribuce bílkovin v těle, což vede k růstu svalových vlákenza předpokladu, že je zajištěna pravidelná fyzická aktivita.

Stojí za zmínku, že kreatin není steroid, proto se považuje za zcela legální doplněk a součást stravy mnoha sportovců.Je téměř nemožné zjistit jeho přítomnost v těle, což činí produkt bezpečným.

Hlavní údaje o použití jsou:

  1. Pravidelné cvičení na amatérské nebo profesionální úrovni.
  2. Touha vybudovatsvalová hmota.To je nutné nejen pro muže.Mnoho dívek, které se profesionálně věnují sportu, chce zvýšit svaly.
  3. Zvýšená únava po tréninku, a to i při malé námaze.
  4. Intenzivní tréninkové období před soutěží.
  5. Běh, skákání nebo vzpírání.Kreatin si mohou vzít i fotbalisté, tenisté a běžci na dlouhé nebo krátké vzdálenosti.

Je třeba poznamenat, že pro sportovce, kteří jsou vegetariáni, je doplněk zvláště užitečný, protože pomáhá budovat svalovou hmotu i v nepřítomnosti živočišných bílkovin ve stravě.

Složení

Kreatinový prášek může užívat mnoho dívek, které se profesionálně věnují sportu.Doporučuje se však seznámit se složením doplňkové látky a jejími vlastnostmi.

Hlavní složkou je monohydrát kreatinu, což je organická sloučenina nazývaná karboxylová kyselina. Tato sloučenina obsahuje jednu esenciální a 2 esenciální aminokyseliny.

Methionin je esenciální aminokyselina. Látka je nezbytná a velmi prospěšná pro člověka, ale není syntetizována v těle.Proto je nutné pravidelně doplňovat zásoby komponent.Methionin je zodpovědný za regeneraci svalových vláken po cvičení a také stimuluje čištění jater, močového měchýře a močových orgánů.

Mezi zaměnitelnými aminokyselinami ve složení práškuarginin a glycin lze rozlišit. ​​První upravuje hladinu cukru v krvi během dlouhodobého cvičení a zabraňuje jeho kritickému poklesu.Arginin také zabraňuje příliš rychlému srážení krve.

Glycin také hraje důležitou roli, obvykle se syntetizuje v játrech a koncentruje se ve svalové tkáni.Látka se podílí na syntéze bílkovin, které jsou stavebním materiálem pro svaly, a také normalizuje metabolické procesy, které pomáhají vyhnout se ukládání tuku, a stimuluje soubor svalové hmoty.

V produktu nejsou žádné další přísady, pokud nejsou brány v úvahu složky použité k vytvoření tobolky nebo filmového potahu.

V jaké formě se vyrábí

Kreatin je nyní k dispozici v několika dávkových formách.Mnoho lidí dává přednost užívání prášku v prášku , ale existují i ​​tobolky a tablety pro orální použití.

Přestože je kreatin k dispozici v několika dávkových formách, nejvýhodnější je použít ve formě prášku

Prášek má bílou barvu, je bez zápachu a balenýv plastových plechovkách o hmotnosti 300, 450 nebo 550 g. Každý výrobce si nezávisle vybere obalové obaly, může se lišit.Kapsle jsou malé velikosti, lze je natírat v různých barvách, balené do plastových lahví o obsahu 50, 100 nebo 120 ks.

Tablety jsou bílé, velikost se neliší od tobolek.Jsou také baleny v lahvích, množství se liší v závislosti na výrobci.Prostředkyje doplněk stravy, takže si jej můžete zakoupit v lékárně nebo ve specializované prodejně sportovní výživy.

Náklady na prášek jsou přibližně 400 rublů.na 300 g. Kapsle stojí asi 300 rublů.pro 120 ks.Cena tablet je přibližně 900 rublů.na 200 ks.

Akce

Při používání doplňku stravy si může dívka všimnout prvních výsledků po 7-10 dnech. Látka podporuje produkci kyseliny ATP v těle. Tato složka je důležitým energetickým materiálem, který svalová vlákna používají během kontrakce.S nedostatkem této kyseliny sportovec rychle vydechuje a cítí se unavený.

Kromě toho kreatin monohydrát neutralizuje kyselinu mléčnou, která se během cvičení produkuje ve velkém množství a vede k únavě.Je to kyselina mléčná, která po cvičení vyvolává bolest svalů.Suplementace snižuje její množství, což umožňuje mnohem rychlejší regeneraci svalů.

Jednou z vlastností kreatinu v prášku je schopnost vázat molekuly vody, což pomáhá zvyšovat svalovou hmotu.Je však třeba poznamenat, že k růstu dochází pouze při správném zatížení a dobře sestavené stravě.

Kreatin má navíc pozitivní účinek na organismus.Protože obsahuje důležité aminokyseliny.K normalizaci metabolických procesů, správnému rozdělení proteinů, tuků a uhlohydrátů, což pozitivně ovlivňuje stav sportovce.Výrazné zvýšenífyzická síla a vytrvalost, dívka může prodloužit dobu cvičení a zlepšit její výkon.

Doba zotavení při příjmu kreatinu je zkrácena, což také ovlivňuje sportovní výkon.

Mnoho sportovců hlásí zlepšení po několika týdnech pravidelného používání.

Použití

Doporučuje se užívat kreatin v prášku pouze po konzultaci s lékařem a přísně dodržovat pokyny.Mezi profesionálními atletkami a jejich trenéry existuje debata o tom, jaké dávkování je zapotřebí pro atletky.

Je třeba si uvědomit, že norma 2 g je vylučována z těla, takže dívky musí denně užívat 3 až 5 g drogy. Prášek si můžete vzít před tréninkem, nejméně však 1 hodinu a také po hodině, ale ne dříve než po 30 minutách.

Není vhodné konzumovat suchý prášek, je třeba jej rozpustit v malém množství vody.Za nejlepší čas je považováno ráno.Odborníci prokázali, že při uvolňování inzulínu do krve se kreatin absorbuje mnohem rychleji a lépe.Proto můžete produkt rozpustit ve 200 ml hroznové šťávy.Mnoho sportovců přidává komponentu k proteinovému chvění a získává dvojnásobnou výhodu.

Studie prokázaly, že kofein narušuje vstřebávání kreatinu v těle, protože stimuluje vylučování tekutin a brání doplňku v plnění jeho funkce.Během doby užívání prášku se doporučuje snížit spotřebované množství kávy na minimum.

Maximální doba použitíprášek pro dívku je 6 týdnů.

Je nutné zvolit období, ve kterém se vyžaduje maximální vytrvalost a síla, například během přípravy a účasti na soutěžích.Po každém cyklu je důležité si dát pauzu nejméně 2 týdny, aby tělo nepřestávalo tvořit kreatin samostatně.

Někteří sportovci používají pro přijímání prostředků tzv. Režim nakládky. Po dobu jednoho týdne konzumují 0,3 g kreatinu na 1 kg tělesné hmotnosti, což odpovídá přibližně 20–30 g prášku denně.Takový program se používá při přípravě na závažné soutěže nebo na potřebu okamžitého zvýšení hmotnosti.Stojí za zmínku, že podobná technika se nedoporučuje pro dívky.

Kontraindikace

Navzdory přirozenému složení a užitečným vlastnostem doplňku stravy není vždy povoleno používat jej.

Hlavní kontraindikace:

  1. Závažné bronchiální astma.
  2. Přecitlivělost na složky léčiva nebo tendence k alergickým projevům.
  3. Období těhotenství a kojení.
  4. Věk do 18 let.
  5. Nadváha nebo těžká obezita.
  6. Diabetes mellitus 1. typu.
  7. Akutní pankreatická a střevní onemocnění.
  8. Peptický vřed žaludku a dvanáctníku v akutním stadiu.
  9. Metabolická porucha.
  10. Osteoporóza v jakékoli fázi vývoje.
  11. Těžké poškození ledvin nebo jater

Nestojí to za topoužívat doplněk bez svolení lékaře.Je lepší podstoupit vyšetření a ujistit se, že neexistují žádné kontraindikace.

Vedlejší účinky

Je užitečné brát kreatin v prášku, pokud neexistují kontraindikace.Nežádoucí reakce se mohou objevit, pokud jsou dodržovány pokyny nebo pokud jsou porušeny.

Nejčastější komplikace:

  1. Alergická reakce ve formě vyrážky na kůži, svědění a loupání.V tomto případě se příznaky mohou objevit okamžitě nebo několik dní po začátku podávání.
  2. Trávení a těžkost po jídle.
  3. Poškození střev, snížení počtu enzymů pankreatu.
  4. Zhoršující se funkce jater a ledvin.
  5. Otok končetin spojený s retencí tekutin v těle.
  6. Zvýšený krevní tlak.
  7. Křehkost kostí, která způsobuje náhodné zlomeniny.
  8. Bolesti hlavy a nevolnost se někdy vyskytují zvracení.

Podobné nežádoucí účinky lze pozorovat u dívek, které používají metodu zavádění kreatinu. V tomto případě je nutné prášek okamžitě přestat používat.Symptomy obvykle vymizí, ale při zhoršení projevů je nutné konzultovat odborníka.

Pokud se při konzumaci malé dávky kreatinu objeví nežádoucí účinky, je pravděpodobné, že dívčí tělo tento produkt netoleruje, takže byste jej měli odmítnout.

Podmínky skladování

Ve většině případů vám výrobce umožňuje uchovávat kreatin v práškové formě po dobu 3 let.V závislosti na společnosti, která produkt vydává, se však lhůta může lišit.Je lepší uchovávat sklenici na tmavém a suchém místě, kde není přístup k přímému slunečnímu záření.Pokud vlhkost vstoupí do nádoby s práškem, je možná změna chemického složení, která ovlivňuje výsledek z příjmu.

Analogy

Existuje několik analogů kreatinu obohacených o další složky.Mají také pozitivní vlastnosti pro tělo sportovců.

Jméno Složení a forma Charakteristiky
Kreatin s transportními systémy Prášek pro orální podání, kreatin je v kompozici přítomen jako účinná látkastejně jako uhlohydráty, aminokyseliny a vitaminy Výrobek má vlastnosti pravidelného kreatinu, používá se ve sportovní výživě a předepisuje se také dívkám, které sportují na amatérské úrovni, ale chtějí budovat svaly.Maximální denní dávka pro dívku je 4 g, je nutné brát ráno, rozpouštět se ve vodě nebo džusu, délka kurzu je 2-3 týdny.
Krekalin Prášek pro orální podání.Složení obsahuje kreatin a alkálie Zásada v prostředku neutralizuje kyselinu žaludeční šťávy.Což zlepšuje absorpci doplňku.Je povoleno brát denně od 3 do 5 g, rozpustit se vovocná šťáva.Je lepší jíst ráno po dobu 3 týdnů.Doplněk je považován za účinný jako čistý kreatin, ale vstřebává se rychleji.
Kreatin malát Prášek obsahující kreatin a kyselinu jablečnou v prostředku Kyselina jablečná se považuje za důležitou přísadu v přípravku v prášku, protože zlepšuje pohodu dívky, podporujelepší rozpuštění produktu v kapalinách a zvýšení vytrvalosti svalů.Je nutné brát nejméně 2 a ne více než 4 týdny, 4 g denně, rozpuštění ve šťávě nebo v čisté vodě.
dusičnan Prášek obsahující molekulu kreatinesteru a molekuly oxidu dusnatého Výrobek má vlastnosti kreatinu, ale považuje se za vhodnější, je-li to nezbytné ke zvýšení výdrže.sportovci.Používá se podle standardního schématu, je nutné používat 5 g denně po dobu 4 týdnů.Může být rozpuštěn ve vodě, džusu nebo proteinovém koktejlu.
Hydrochlorid Prášek získaný přidáním kreatinu do hydrochloridové skupiny.Současně je v kompozici přítomna sůl. Činidlo je považováno za účinnější než standardní kreatin v prášku, proto je v případě potřeby předepsáno rychle budovat svaly.Denní dávka takové přísady by neměla přesáhnout 1 g, doba používání - ne více než 2 týdny.U dívek s chronickým onemocněním ledvin se tento prášek nedoporučuje.

Kterýkoli z analogů je vhodný pro sportovce, kteří chtějí zvýšit vytrvalost a zvýšitsvalová hmota. Je však třeba mít na paměti, že obsah dalších složek v prášku zvyšuje pravděpodobnost alergické reakce.To by mělo být zohledněno u dívek se sklonem k těmto projevům.

Kreatin je oblíbeným doplňkem stravy profesionálních sportovců a amatérů.

Je vhodné vzít produkt v prášku a jeho účinnost byla prokázána zkušeností mnoha dívek, které pravidelně sportují na profesionální úrovni.

Video na téma: jak správně užívat kreatin

jak pít kreatin: