Jak se zbavit bolesti svalů po cvičení, snížit prášky, masti, drogy

Bez ohledu na fyzickou zdatnost zažije každá osoba po tréninku bolest svalů, ale ne každý ví, jak se toho zbavit.Krepatura se objevuje v důsledku mikrotraumas pojivových a svalových tkání, které vznikají při velké zátěži a které jsou doprovázeny zánětlivými procesy.

Příčiny bolestivosti svalů

Po vyčerpávajícím cvičení v tělocvičně se síla začne projevovat po dni.Většinou k tomu dochází, pokud je procento tělesné aktivity ve sportu alespoň o 10% vyšší než obvykle.

Pocity bolesti vznikají v důsledku poškození Z-desek - sítí sestávajících z protkaných molekul proteinu. To znamená, že v případě přetížení svalů je pozorován silný účinek na linie Z, které mírně mění jejich strukturu a zlomení.

Imunitní systém „reaguje“ na obranu těla, která reaguje na zánětlivé přetíženíproces.Studie prokázaly, že monocyty (velké leukocyty) ovlivňují nárůst prostaglandinů (lipidových účinných látek) v těle.Řídí mnoho důležitých fyziologických procesů, které se vyskytují v lidském těle.

Po určité době si tělo začne zvykat na nový stav a stává se odolnějším vůči fyzickému stresu, když se posilují jeho svalová vlákna.Tato příčina krepatury postihuje hlavně mladé lidi, protože bolest svalů u starších lidí může signalizovat nejen nadměrné namáhání, ale také přítomnost dalších problémů.

Ve většině případů nepříjemné pocity „hovoří“ o vývoji patologických procesů, které je třeba diagnostikovat a kvalifikovat.

Následuje seznam symptomů, které jsou patologické:

  • bolest nastává spontánně, není způsobena vnějšími faktory;
  • bolest doprovázená otokem a zarudnutím;
  • během pohybu se v kloubu objeví charakteristické cvaknutí, po kterém nastane bolestivost;
  • bolest se zvyšuje;
  • existují páteřní problémy, které způsobují bolest;
  • bolest byla pozorována po dlouhou dobu (nejméně 7 dní).
  • ​​

Bolest po tréninku má výhradně fantomovou povahu, to znamená, že je pozorována nejen ve svalech, ale také v kloubech.

Nenechte si ujít nejoblíbenější článekRubriky:Sušení těla pro dívky.Výcvikový program, podrobné nutriční menu na měsíc po dni.

Použití NSAID

Abychom pochopili, jak se zbavit bolesti svalů po tréninku s NSAID, je nutné prostudovat princip jejich působení.Ne vždy jsou prostředky vhodné k léčbě krepatury.Jsou to protizánětlivá nehormonální léčiva, která patří k nesteroidním lékům.

Používají se k eliminaci bolesti způsobené zánětlivými procesy v kloubech s artritidou a artrózou, jakož i v oblasti obratlů.Jsou pro sportovce nepostradatelné, protože mohou přispět k účinné a rychlé zmírnění příznaků krepatury.

Tato léčiva účinně snižují závažnost zánětlivého procesu v oblasti nervových kmenů, svalů a kloubů.Mohou také zmírnit otoky, ke kterým dochází v důsledku poškození tkáně a odstranit bolest.

Nejúčinnější a nejoblíbenější drogy mezi profesionálními sportovci jsou:

  • Diclofenac;
  • indometacin;
  • Ibuprofen;
  • Pyropsican;
  • Ketoprofen;
  • Ketorolac.

Vitamínové přípravky

Aby bylo zajištěno správné zotavení nejen svalů, ale i celého těla po cvičení, je důležité užívat vitamínové komplexy.

Jako další složky mohou zahrnovat:

  • antioxidanty a vitamín C, které pomáhají zabránit výskytukrepatury po silné fyzické námaze;
  • zvláštní přísady, které mohou být aminokyselinami s rozvětveným řetězcem (L-leucin, L-isoleucin, L-valin), s L-glutaminem a L-argininem: pomáhají připravit tělo k odstranění škodlivých odpadů ze svalů,pomáhají zpracovat a obnovit hladinu bílkovin během restrukturalizace svalů;
  • proteinové přísady, díky nimž se velké množství proteinu absorbuje mnohem rychleji;
  • kreatin, což je aminokyselina.Navzdory skutečnosti, že je produkováno samotným tělem, při intenzivní fyzické námaze potřebuje mnohem více, aby zrychlení regenerace svalů.

Mezi nejoblíbenější vitamínové přípravky patří:

  • Decamevit;
  • Aerovit;
  • Glutamevit;
  • Undevit;
  • Tetravit.

Plastová léčiva

Dnes existuje účinné řešení problému týkajícího se toho, jak se zbavit bolesti svalů po tréninku - drogy typu plastu.Pomáhají vyrovnat se s intenzifikací metabolismu, nedostatečnou funkčností vitamínů, stopovými prvky, elektrolyty, glykogenem, glukózou, kreatin-fosfátem, ATP a L-karnitinem.

Zaprvé, účinek silné fyzické námahy na organismus je zaměřen na snížení kvantitativního ukazatele uhlohydrátů, bílkovin a tuků. V důsledku toho se u člověka může začít vyvíjet tzv. „Katabolická fáze“.

Její prvníznamení je rychlá ztráta hmotnosti.K odstranění problému je nutné použít speciální nesteroidní léky, jejichž akce je zaměřena na udržení a zvýšení svalové hmoty.

Mezi plastové přípravky patří:

  • orotan draselný;
  • Riboxin;
  • Inosin-F;
  • kyselina glutamová;
  • lecitin.

Energetické přípravky

Každý sportovec si je vědom toho, že při silné fyzické námaze se po tréninku objevuje bolest svalů, ne každý začátečník ví, jak se toho zbavit.Za tímto účelem se používají různé léky, jak bylo uvedeno výše.

Nezkušený sportovec však má další problém - únavu a slabost během cvičení.Skutečnost, že tělo během intenzivního cvičení vyčerpává svou sílu, je normální.

Prostřednictvím energetických přípravků, které mají tyto vlastnosti:

  • můžete zvýšit odolnost indikátorů vitální energie;
  • prodlužují dobu školení;
  • rozveselit;
  • snižují bolest na minimum;
  • normalizuje krevní tlak;
  • zvyšují účinnost redoxní reakce;
  • příznivě ovlivňují oblast kardiovaskulárního systému;
  • zlepšují funkci jater;
  • obohacují buňky o prospěšné látky minerálního typu;
  • normalizovatnutriční kyslíkový proces buněk.

Existuje mnoho léků na směr energie,podle odborníků jsou nejúčinnější:

  • erytroetinový hormon;
  • Ostarin;
  • GW-1516;
  • Aykar, esafosfin;
  • Phosphaden.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Kyselina glutamová - co to je, pro co a jak se používá ve sportu, kulturistice.

Adaptogenové tablety

Tyto léky pomáhají zmírnit bolest svalů po cvičení.Jak se zbavit nepohodlí rychle a efektivně - je uvedeno v pokynech.Kromě toho mohou adaptogeny zlepšit citlivost lidského těla na infekce a různé chemické a fyzikální faktory.

To znamená, že jejich činnost je zaměřena přímo na zvýšení účinnosti celého organismu jako celku, který prošel dlouhodobým fyzickým přepracováním a přepětím.

Charakteristickým rysem této kategorie fondů je to, že jsou vytvářeny výhradně z jejich rostlinné základny s přídavkem aktivních biologických přísad.

Nejlepší adaptogenová léčiva jsou:

  • pantokrin;
  • Rhodiolum, Mumiye Altai;
  • Aloe (kapalný extrakt);
  • tinktura eleuterokoka.

Sportovní krémy, masti, gely

Bolesti a otoky, které se objevují během zranění, jsou příznaky poškození malých plavidel, zvýšeníkapilární propustnost a tkáňová hypoxie.To vede ke snížení účinnosti oběhového procesu.Takové nepříjemné situace nejsou během tréninku neobvyklé, takže pokud je to nutné, musíte použít speciální gely, masti a krémy.

Pomohou v těchto oblastech:

  • poskytne analgezii, tj. Odstraní syndrom bolesti;
  • zmírňují zánět a minimalizují podráždění tkáně;
  • přispěje ke zrychlení resorpce;
  • významně snižují rozměrové parametry hematomů a otoků;
  • zvýší výkon mikrocirkulace;
  • zajistí rychlou regeneraci poškozené tkáně.

Téměř všechny sportovní gely, krémy a masti mají protizánětlivé a analgetické vlastnosti.

Masážní analgos pomůže zbavit se bolesti svalů po tréninku

Populární jsou:

  • Analgos;
  • Apizartron;
  • Bystrumgel;
  • virapin;
  • Viprosa;,
  • Heparoid.

Stlačuje

Pokud po cvičení dojde k bolesti svalů, není jasné, jak se toho zbavit, pak tento bod přijde jakýmkoli způsobem. Domácí obklady jsou jedním z nejlepších řešení problému.

  • S vazelínovým olejem- složení namočte trochu tkáně a dobře ji vytlačte.Oblékněte se na bolavé místo a převinout s obvazem.
  • Polovina alkoholu komprimujte kapalným parafinem- namažte poškozené místo, namočte dozalijte ubrousek a trochu sprejte alkoholem.Poté obalte obvazem.
  • ​​
  • Alkoholový obklad s Vishnevského mastem- roztěrněte prostředek bolestivým skvrnou, zatímco tloušťka nanesené vrstvy by neměla přesáhnout 2 mm.Navlhčete ubrousek vodkou nebo alkoholem a při mačkání jej nasaďte na mast.Poté naneste speciální obvaz.Neodstraňujte po dobu 2 dnů.

Obklady jsou bezpečné pro zdraví a mohou být použity s jinými léky.

Lidové léky

Následující možnosti jsou pro domácí léky k odstranění bolesti ve svalech a kloubech.

Bobkový list pomáhá odstraňovat vytvořené soli v kloubech a eliminovat existující bolest.K přípravě léku je třeba vzít 25 - 30 listů vavřínu a záliv 2 lžíce.vroucí vodou, vařte 5 minut.Poté ponechte 4 hodiny v uzavřených nádobách.Pijte v malých porcích po dobu 3 dnů.

Slunečnicový kořen - přispívá k ničení nerozpustných sloučenin, které se postupně shromažďují v kloubech.Kromě toho může eliminovat bolest.K přípravě produktu budete potřebovat 100 g.hlavní přísada, kterou je třeba rozdrtit, a poté - přikryjte litrem vroucí vody a vařte 15 minut.Použít při každé touze pít vodu po dobu 3 měsíců.

Horká koupel po tréninku

Mnoho nejenom začátečníků, ale i zkušených sportovců udělalo poměrně hrubou chybu - po tréninku se jdou horkou koupel.Pravděpodobně anoTímto způsobem se tělo snadněji připravuje na fyzickou aktivitu následující den.

Naopak je lepší ponořit se do studené vody, protože nízká teplota může snížit zánětlivý proces, který se objevuje v oblasti svalů po cvičení.Nejlepší je koupat se studenou vodou po dobu 10 - 15 minut a poté se pocit fit sníží o 40% a doba nezbytná pro zotavení - o 50%.

Masáž

Hlavním účelem masáže po vyčerpání fyzické námahy je zvýšit počet mitochondrií a snížit zánět, spíše než eliminovat kyselinu mléčnou, jak si mnozí lidé myslí.

Tato technika se používá jako anestetická a sedativní metoda.

Jak se vyhnout bolesti svalů po tréninku?

Všichni sportovní trenéři tvrdí, že pro vyřešení nebo minimalizaci výskytu bolesti svalů je nutné před každým tréninkem zahřát.

Dalším důležitým pravidlem je postupné zvyšování zátěže, v žádném případě by se nikdo neměl zapojovat do složitých simulátorů a zvedat hodně váhy od prvních dnů.Musíte jíst správně a brát speciální léky.

Sport není jednoduchý a snadný, ale úsilí stojí za to.Krásné tělo přitahuje každého, ale ne každý je připraven dosáhnout stejného výsledku.

Když se po cvičení objeví bolest svalů, mnozí prostě nevědí, jak se toho zbavit.Proto vzhled nejmenšího fit navždy odrazí začátečníkytouha zapojit se a zlepšit tělo.Dnes existuje mnoho způsobů, jak tento problém vyřešit, pomocí kterého můžete s jistotou usilovat o cíl.

Video: jak se zbavit bolesti svalů po tréninku

Life hack.Jak se zbavit bolesti svalů po tréninku:

Kyselina mléčná ve svalech.Jak se zbavit nepohodlí: