Jak rychle přibírat na váze doma hubené ženy a muži pomocí hormonů, dětské výživy, přírůstků, bílkovin a pivovarských kvasnic

Lékaři tvrdí, že nadváha je pro lidstvo vážným zdravotním problémem, ale problémem, kterému lidé čelí, bez ohledu na věk a pohlaví, je nedostatek tělesné hmotnosti .Nedostatek váhy poškozuje tělo stejně jako přítomnost dalších liber.

Nemůžete ignorovat příznaky úbytku na váze a je důležité vědět, jak je v konkrétních případech správně zvýšit - přibrat na váze bez poškození zdraví.V tomto případě jsou principy získávání tuků a svalové hmoty většinou stejné.

Normy o hmotnosti podle věku a pohlaví.Jak zjistit, zda je hmotnost normální?

Tabulka ukazujestandardizované ukazatele, které ukazují, jaká by měla být hmotnost osoby určitého věku a výšky.

Tabulka pomůže určit ideální hmotnost podle věku a pohlaví osoby.

Ideální hmotnost lze také vypočítat pomocí vzorce BMI (index tělesné hmotnosti).BMI je ukazatel získaný dělením hmotnosti osoby na druhou.Pokud dívka váží 54 kg.při nárůstu o 170 cm (1,7 m) bude tento údaj 18,69.

Interpretace získaného ukazatele:

  • BMI nižší než 18,5 označuje váhový deficit;
  • BMI je ideální mezi 18,5 a 25;
  • Osoba s BMI mezi 25 a 30 má nadváhu;
  • Hodnota BMI větší než 30 naznačuje přítomnost obezity.

Index tělesné hmotnosti je však zjednodušenou metodou , která nezohledňuje ukazatele, jako jsou: pas, hrudník a boky;poměr svalové a tukové hmoty;hustota kostí.

Osoba s těžkou osteoporózou (která snižuje hustotu kostí) může mít BMI nižší než zdravá osoba stejné výšky.Zároveň však bude mít pacient s osteoporózou větší objem pasu, více tuku v těle a slabé kosti.Při výpočtu indexu tělesné hmotnosti je třeba vzít v úvahu individuální charakteristiky těla, věk a zdravotní stav.

Příčiny podváhy

Většina lidí, kteří chtějí přibrat na váze, nemá zdravotní problémy.Nejčastěji je tato touha spojena s kondicí, čerpáním svalů těla.Ale jsou tu ti, jejichž tělesná hmotnost je jasně nižšínormy bez zjevného důvodu.Je důležité pochopit, že nedostatek váhy je častým příznakem mnoha nemocí.

Onemocnění a faktory, jejichž příznakem je nízká hmotnost člověka:

  1. Hypertyreóza. Stav, ve kterém se množství produkovaného tyroxinu zvyšuje v důsledku selhání funkce štítné žlázy, zvané hypertyreóza.Metabolismus člověka je narušen, ztrácí váhu.Je doprovázeno zvýšením štítné žlázy, nervozitou, únavou.Léčba hypertyreózy zahrnuje použití antithyroidních léků (inhibují produkci tyroxinu), radiojodovou terapii (ničení buněk produkujících hormony) a chirurgický zásah (částečné nebo úplné odstranění štítné žlázy).
  2. Snížená chuť k jídlu. Špatná chuť k jídlu často vzniká při jakémkoli rušení.Pokud je osoba přesvědčena o nepřítomnosti zdravotních problémů, měli byste věnovat pozornost životnímu stylu a stravě.V chuti k jídlu se odráží nepravidelná každodenní rutina, sedavý životní styl, nedostatek čerstvého vzduchu a nesprávná výživa.Ke zlepšení chuti k jídlu dochází při úpravě životního stylu a výživy.
  3. Anorexie. Anorexie je porucha příjmu potravy založená na psychologických problémech.Tradičně se považovala za ženskou nemoc, i když na ni jsou náchylní i muži.Vyznačuje se odmítnutím jídla, depresí, bolestivou fixací počtu kalorií.Anorexie vyžaduje komplexní léčbu: léky, normalizacidieta, psychoterapie.Bez řádného ošetření může být anorexie fatální.
  4. Diabetes 1. typu. Glukóza je hlavním zdrojem energie pro tělo.Jeho hladina je regulována inzulínem, který je produkován slinivkou břišní.U diabetu 1. typu slinivka břišní syntetizuje inzulín v dostatečném množství.Inzulín není schopen dodávat glukózu do svalů, takže se hromadí v krvi.Když je hladina glukózy příliš vysoká, ledviny ji začnou vytlačovat močí.Hubnutí je způsobeno dehydratací a ztrátou kalorií z glukózy, která není přeměněna na energii.Léčba diabetu se týká injekcí inzulínu a neustálého sledování hladin glukózy.
  5. Stres. Ve stresových situacích mnoho lidí ztrácí chuť k jídlu, dokud se neztratí.Hubnutí je způsobeno nedostatkem výživy.Pokud je zachována nesprávná strava, dochází k metabolickému rušení, které zhoršuje hmotnostní deficit.V takových případech začíná proces zvyšování hmotnosti eliminací stresu.
  6. Špatné návyky .Následující špatné návyky vedou k nedostatku hmotnosti, jehož odstranění povede k normalizaci tělesné hmotnosti: kouření, alkohol a další závislosti;nedostatek fyzické aktivity, což přispívá ke ztrátě svalové hmoty;zneužívání stravy;poruchy spánku.
  7. Trávení a vstřebávání živin. Nedostatek hmotnosti je přítomen u řady poruch trávení: Crohnova nemoc, kolitida, pankreatitida.Tato a podobná onemocnění se vyznačují malabsorpcí živin.Tělo nedostává dobíjení zvenčí, utrácí své vlastní rezervy.Tyto stavy vyžadují povinné ošetření, včetně speciální stravy, protože mohou vést k úmrtí pacienta.
  8. Onkologie. Dramatická ztráta hmotnosti může být způsobena přítomností onkologie.Vývoj nádoru destruktivním způsobem ovlivňuje funkčnost celého organismu, který nemůže ovlivnit hmotnost člověka.
  9. Cirhóza jater. Onemocnění jater jsou doprovázena ztrátou chuti k jídlu, nevolností a zvracením.To vede k dramatickému úbytku hmotnosti.Užívání léků a přísná strava pomáhají prodloužit život, ale jediným způsobem, jak zachránit osobu, je transplantace jater.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Laserové odstranění chloupků na obličeji a těle - jak se provádí, účinnost, fotografie před a po kontraindikacích.

Pravidla výživy s nedostatečnou tělesnou hmotností

Jednou z klíčových rolí ve výskytu je nesprávná výživa.Je důležité tento nedostatek napravit správným způsobem a nejen jít na přísnou stravu.Prvním úkolem je zvýšení tělesného tuku a svalové hmoty.Nemoci spojené s obezitou se vyskytují také u mnoha lidí s normální hmotností.Jedná se o cukrovku 2. typu, kardiovaskulární a další problémy.

Chcete-li přibrat na váze bez poškození těla, musíte dodržovat tato pravidla:

  1. více kalorií, než kolik tělo spotřebuje.Jak rychle přibrat na váze: do těla musí být vstřebáno více kalorií, než kolik člověk během dne tráví.Bez nadbytečných kalorií není možný rychlý nárůst hmotnosti.Svůj individuální příjem kalorií můžete zjistit pomocí kalkulačky kalorií.
  2. Pokud potřebujete pomalý a postupný nárůst tělesné hmotnosti, musíte k dennímu příjmu vypočítanému v kalkulačce přidat 300–500 kalorií.Pokud je cílem přibrat na váze v krátké době, bude to vyžadovat 700–1 000 kalorií shora.
  3. Další jídla.Při nedostatku váhy se pocit plnosti vyskytuje dříve než u jiných lidí.Aby byl zajištěn nezbytný obsah kalorií, mělo by být namísto 2-3 velkých porcí denně denně 5-6 malých jídel.
  4. Potraviny bohaté na živiny.

Denní jídelní lístek by měl zahrnovat:

  • celozrnné výrobky (chléb, těstoviny, cereálie bez přísad);
  • ovoce a zelenina;
  • mléčné výrobky;
  • zdroje proteinů;
  • ořechy a semena.
  1. Smoothies a krky. K získání dalších kalorií nepotřebujete sladkou sodu, kávu nebo jiné nápoje s nízkou výživnou hodnotou.Místo toho by se do stravy měly přidat koktejly a zdravé krky, které se skládají z mléka, čerstvých nebo zmrazených bobulí, lnu nebo semen chia.Taková jídla jsou dobrou volbou pro svačinu.
  2. Nepijte před jídlem. Pokud pijete tekutinu před jídlem, vaše chuť k jídlu klesá.Nápoje by se měly konzumovat buď po jídle, nebo si je umyjtejídlo, ale v tomto případě je lepší zvolit vysoce kalorické možnosti.
  3. Vyberte vhodné občerstvení. Pokud potřebujete rychle přibrat na váze, musíte zvážit i takové okamžiky, jako je občerstvení.Vhodné jsou ořechy, arašídové máslo, sýry, sušené ovoce a avokádo.Je třeba si zvyknout na svačinu před spaním.

Produkty pro získávání tukové hmoty

Kombinace potravin s vysokým obsahem tuku a sacharidů s vysokým obsahem tuku vám může pomoci rychle přibrat na váze.Musíte jíst sacharidy s tuky, protožetělo využívá k produkci energie jak tuky, tak i uhlohydráty, ale nemůže to současně.Standardně používá sacharidy jako první, ale v jejich nepřítomnosti jde o vstřebávání tuků.

Ukázkové menu výživy pro dívky, které přibírají na váze.

Zdrojem uhlohydrátů jsou celá zrna, ovoce, zelenina a luštěniny.Správné tuky lze získat z ořechů, avokáda, rostlinných olejů, ořechových past, ryb a semen.Například jakákoli ořechová pasta (arašídy, mandle atd.) Na kousku chleba, pita s hummusem nebo guacamole, zeleninová směs vařená v olivovém oleji.

Zpracované plodiny, sušenky, sušenky nebo hranolky, instantní jídla a sladkosti budou špatným výběrem uhlohydrátů.

„Špatné“ tuky se nacházejí v margarínu, kukuřici nebo v jakémkoli hydrogenovaném oleji.Ovoce nebo zelenina by měla být polovina porce, jedna čtvrtina je zdrojem bílkovin, další čtvrtina je obilovin asklenici mléčného výrobku.Protože uhlohydráty a tuky jsou pro tělo hlavním zdrojem energie, musí být konzumovány ráno.

Pro muže je těžší získat tukovou hmotu než ženy.Testosteron přítomný v mužském těle je zaměřen na spalování tuků.Převládající estrogen v ženském těle přispívá k opačnému účinku - k rychlé akumulaci a pomalému spalování tuků.Proto se stejná strava pro přibírání na váze konečný výsledek liší pro muže i ženy.

Produkty pro získávání svalové hmoty

Protein je živina, která slouží jako stavební materiál pro svaly.Pokud ji nepoužíváte, pak nadměrné množství kalorií riskuje, že budete po boku.Přebytečné kalorie získané z potravin s vysokým obsahem bílkovin se z větší části proměňují ve svalovou hmotu.

Při přibírání na váze byste se měli pokusit použít asi 1,5 - 2,2 g proteinu na 1 kg.hmotnost.Tento ukazatel může být překročen v závislosti na potřebném množství kalorií.

Potraviny bohaté na bílkoviny zahrnují:

  • maso;
  • ryby;
  • vejce;
  • mléčné výrobky;
  • luštěniny;
  • ořechy.

Protein se skládá z aminokyselin, z nichž nejdůležitějším z hlediska zvyšování svalové hmoty je leucin.Aby jídlo podporovalo růst svalů, mělo by být v jedné porci obsaženo 2-3 g leucinu.

Jedna porce masa (za předpokladu, že porce je množství stejné velikosti jako dlaň osoby) obsahuje alespoň 2LeucinTři vejce, dvě sklenice (240 ml). Z mléka, kousku ryb nebo sklenice jogurtu je 1,5 g. Sklenice tvarohu obsahuje asi 3 g leucinu.

Protein je nutný pro růst svalů

Sójová rostlina obsahuje mezi rostlinnými potravinami nejvíce aminokyselin - asi 2,3 g v jedné sklenici.Dále přicházejí fazole a čočka - od 1,2 do 1,4 g.Čtvrtina sklenice ořechů nebo lněných semen obsahuje 0,5 g.

Proces získávání svalové hmoty u mužů a žen probíhá odlišně.Tělo člověka produkuje nejméně 10krát více testosteronu, což přirozeně přispívá k růstu svalové tkáně.To znamená, že žena je mnohem těžší získat svalovou hmotu.

Cholesterol a živočišné tuky zvyšují produkci testosteronu.Aby se urychlil svalový zisk, měl by mít člověk ve své stravě potraviny, jako jsou ústřice, brokolice a hovězí maso.

Výrobky na hubnutí

Chcete-li rychle přibrat na váze bez konzumace velkého množství kalorií, můžete se uchýlit k použití speciálních doplňků ve formě komplexu vitamínů a minerálů.Moderní bioaditiva přispívají k nárůstu tělesné hmotnosti, aniž by poškozovaly tělo.

Bílkovinné koktejly

Bílkovinné koktejly jsou snadným způsobem, jak do vaší stravy přidat nejen další kalorie, ale také velké množství vysoce kvalitních bílkovin.Pokud jsou v každodenní rutině fyzická cvičení, je lepší vzít proteinový koktejl 15 až 60 minut po jejich dokončení.V tomto případě bude protein použitregenerace a budování svalů.

Jedna porce prášku obsahuje v průměru asi 140 kalorií. Pro zřetelný účinek na přírůstek na hmotnosti se doporučuje chovat proteinový koktejl s mlékem s obsahem tuku nejméně 2%.Sklenice takového mléka obsahuje přibližně 122 kalorií.V jedné dávce tedy do těla vstupuje přibližně 262 kalorií.

Počet kalorií můžete zvýšit pomocí různých přísad: bobule, banány, ořechové pasty.

Vzhledem k množství kalorií a bílkovin se obvykle nedoporučuje zneužívat proteinové koktejly, ale pokud je úkolem rychle přibrat na váze, můžete koktejl vypít dvakrát denně.

Pivovarské droždí

Pivovarské droždí je fungální organismus používaný při vaření piva.Obsahují vitaminy B, chrom, selen a slouží jako dobrý zdroj živin pro budování svalů a udržení zdraví.

Ačkoli samotné pivovarské kvasnice přímo neovlivňují růst svalů, pomáhají tělu trávit a absorbovat bílkoviny, tuky a uhlohydráty, čímž zvyšují energetickou hladinu.

Pivovarské kvasnice chutnají trochu hořce, ačkoli značky v současné době nabízejí bezchybné možnosti.K dispozici v práškové, cereální, tabletové a tekuté formě.Denní dávka pro dospělého je 1 - 2 polévkové lžíce prášku.

Karnitin

Mezi účinky užívání karnitinu patří například podpora rychlého přírůstku hmotnosti.Přímo a nepřímo ovlivňuje růst svalůmasy.Zvýšením průtoku krve do svalů zlepšuje jejich práci nasycením užitečnými látkami.

U mužů karnitin pomáhá zvyšovat hladiny testosteronu.Zvyšuje počet receptorů testosteronu ve svalech, což vede k jejich intenzivnímu růstu.

Karnitin také zlepšuje vytrvalost, což má pozitivní vliv na délku tělesné výchovy. Látka přenáší mastné kyseliny do svalů, které pro ně slouží jako palivo.Karnitin snižuje množství produkované kyseliny mléčné, která inhibuje svalovou aktivitu.To znamená intenzivnější úroveň školení a kratší dobu zotavení.

Pro maximální účinnost by se měl karnitin před zahájením tréninku kombinovat s příjmem rychle působících sacharidů (60 g dextrózy nebo maltodextrinu).Nejsou-li k dispozici žádná cvičení, pak se během dne užívá karnitin.Standardní dávka se pohybuje od 500 do 2000 mg.

Hmotnostní přírůstek prostřednictvím kojenecké výživy, vody, obohacujícího přípravku, hormonů a vitamínů

Mezi velkým počtem produktů a přípravků na zvýšení tělesné hmotnosti jsou oblíbené následující položky.

Přírůstky na váze

Pokud potřebujete rychle přibrat na váze v krátkém čase, pak vám k dosažení vašeho cíle pomohou doplňky, jako jsou přírůstky na váze.Stejně jako proteinové koktejly, hmotnostní přírůstky jsou doplňkem stravy bohatým na proteiny, který zlepšuje růst svalů.

Zisk nebo protein?Volba závisí na lidských potřebách

Mezi nimi je rozdíl: Bílkovinné koktejly obsahují velké dávky bílkovin, ale mají nízký obsah uhlohydrátů a tuků.Přírůstky hmotnosti mají vyvážené proporce makroživin.Například jedna porce průměrného přírůstku obsahuje asi 240 kalorií, což je 12 gramů tuku, 21 gramů sacharidů a 10 gramů proteinu.

Počet a doba přímého získání výherce závisí na stravě a způsobu života (přítomnost nebo absence školení).Protože se výherce liší ve složení, výrobce na etiketě vždy uvede doporučení pro přijetí.

Dětská výživa​​

Dětská výživa se používá ke zlepšení rychlosti růstu a přírůstku hmotnosti dítěte, proto obsahuje mnoho vitamínů, makroživin a mikroživin, bílkovin, tuků a uhlohydrátů.Dětská výživa je klasifikována jako zdravé a správné jídlo, její použití není spojeno s problémy.Lze jej použít jako svačinu několikrát denně.

Voda

Zvýšení množství spotřebované vody na 3 litry za den pomůže krátkodobě přibrat na váze.Souběžné zvýšení množství soli v potravě přispívá k zadržování vody v těle po delší dobu.V tomto případě by neměly existovat žádné zdravotní problémy, protože zadržování vody může zvýšit tlak a vyvolat výskyt otoků.

Hormony

Hormony lze použít ke zvýšení tělesné hmotnosti:

  • Antikoncepční orální antikoncepční prostředky ] často vedou k rychlému a nekontrolovanému nárůstu hmotnosti.To je vysvětleno trvalým vstupem do EUorganismus syntetických pohlavních hormonů, které jsou zodpovědné za zvyšování tukové hmoty.Mezi oblíbené drogy lze jmenovat Duphaston, Yarina.
  • Dexamethason a Prednisolonezpůsobují přírůstek hmotnosti jako vedlejší účinek.Používají se k řadě nemocí, včetně léčby anorexie.
  • Somatotropinse používá jako injekce k získání svalové hmoty nebo růstového hormonu.Používá se při komplexní léčbě nedostatku růstového hormonu u dospělých a dětí, při léčbě nervových poruch, k prevenci hubnutí pacientů s AIDS.

Vitaminy

Vitaminy jako:

  • Vitamin A vám může pomoci rychle přibrat na vázeprodukce bílkovin, což přispívá k růstu svalů.Podporuje produkci glykogenu, který zvyšuje vytrvalost těla;
  • thiamin nebo vitamin B1, zlepšuje chuť k jídlu a výdrž, ovlivňuje růst svalů;
  • Vitamin B6 je další vitamin, který zlepšuje chuť k jídlu.Pomáhá vstřebávat uhlohydráty, čímž zvyšuje hladinu energie;
  • je-li úbytek tělesné hmotnosti vyvolán konstantním stresem, pomůže vitamín C. Inhibuje tvorbu stresového hormonu, posiluje imunitní systém;
  • Vitamin D zlepšuje produkci testosteronu, což přímo ovlivňuje růst svalů.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Ranní cviky pro osoby starší 40 let.

Integrovaný přístup k nárůstu hmotnosti u mužů

Mužipřibírat na váze tím, že spotřebuje více kalorií, než jejich tělo spálí během dne.Musíte však získat kalorií ze správného jídla, protože nezdravé jídlo způsobuje každému stejné poškození bez ohledu na hmotnost osoby.I když je úkolem rychle přibrat na váze, nemusíte se uchýlit k pomoci pochybných produktů.Nezapomeňte také na životní styl.

K tomuto účinku dochází, když je problém vyřešen komplexním způsobem.Správná výživa se zaměřením na bílkoviny v kombinaci s energetickým zatížením dává trvalý účinek ve formě růstu svalů.

V tomto případě je třeba věnovat pozornost největším svalovým skupinám:

  • prsní;
  • svaly zad;
  • triceps a biceps;
  • rameno;
  • quadriceps;
  • svaly zadního stehna;
  • hýždě;
  • na břišní svaly.

Pokud je osoba znepokojena neobvyklou tenkostí, může to být příznak jednoho nebo druhého narušení v těle.V tomto případě by měl být hmotnostní přírůstek prováděn pod lékařským dohledem v přítomnosti lékové terapie hlavní diagnózy.

Integrovaný přístup k přibírání na váze u žen

Před zahájením programu na zvýšení tělesné hmotnosti by se žena měla nejprve poradit se svým lékařem o tomto problému.V případě latentních onemocnění samoaktivita nejen pomůže vyrovnat se s deficitem, ale může problém také prohloubit.

Pokud je úbytek hmotnosti způsoben zdravotními problémy, lze tento příznak odstranit pouzepři předepisování léků.

Pokud žena obdržela potvrzení o své nepřítomnosti nemocí a poruch, je nutné sestavit kombinovaný systém správné výživy a silového tréninku.Při budování individuálního výživového systému je třeba vzít v úvahu, že tělo žen, na rozdíl od mužů, má tendenci rychleji hromadit tukovou hmotu.

V tomto případě není nutné absorbovat potraviny ve velkém množství - sportovní výživa a doplňky výživy obsahují potřebné živiny, které lze získat pitím jedné nebo více sklenic koktejlu denně.

Komplex cvičení by měl brát v úvahu rozdíly mezi ženským a mužským tělem.Pokud je výcvik mužů častěji zaměřen na budování svalů v horní části těla, pak si žena musí zvolit vyváženější systém, ve kterém bude na nohou dostatečný počet silových cvičení.

Ženy jsou schopny trénovat déle kvůli dobré vytrvalosti, takže počet opakování v rámci jednoho přístupu bude vyšší.

Normalizace životního stylu, bdělosti a spánku

Tuk a svalová hmota těla se během odpočinku aktivně přidávají, proto pro rychlé přibírání na váze potřebujete dobrý spánek.Nedostatek spánku v průběhu času vede ke zvýšení hladiny kortizolu.Kortizol je hormon produkovaný nadledvinami, který se často nazývá stresový hormon.

Tato látka ničí svaly, v důsledku čehož se snižuje jejich hmotnost.V souladu s tímtělesná hmotnost se také snižuje.

Dodržování každodenních pravidel podporuje rychlý nárůst tělesné hmotnosti. Chcete-li to provést, musíte se probudit a jít spát současně, a také dodržovat režim stravování. To je důležité, pokud osoba snížila chuť k jídlu.V průběhu času se strava sama o sobě probudí ve správný čas.

Rychlého přírůstku na váze můžete dosáhnout, pokud máte vlastnosti jako vytrvalost a vytrvalost.Vzhledem k rychlému metabolismu může být přírůstek hmotnosti komplikovaný, ale s přísným dodržováním správné stravy, v kombinaci s pravidelnou fyzickou aktivitou, výsledek přijde dříve nebo později.

Užitečné video o tom, jak rychle a efektivně přibrat na váze

Užitečné tipy, jak správně přibrat na váze doma:

Jak rychle přibrat na váze a zbavit se hubnutí: