Dech pro hubnutí břicha a boků.Dechová cvičení Bodyflex, vakuum pro ženy a muže Marina Korpan, Strelnikova, Buteyko

Alternativou k vyčerpávajícím stravám a každodennímu cvičení je dýchací cvičební systém používaný k hubnutí břicha a boků.Tato metoda získává na popularitě nejen mezi staršími ženami, ale také mezi mladými lidmi.Na čem to je, jaké techniky to zahrnuje a jak to funguje - podrobně v tomto materiálu.

Co je to dýchací gymnastika

Podstatou dýchacích cvičení je provádění cvičení v určité sekvenci, frekvenci a amplitudě, které stimulují činnost orgánů zapojených do procesu. To vede ke zvýšenému přísunu kyslíku, stimuluje metabolické procesy v těle a dýchání se používá k hubnutí břicha, stehen a nohou.

Výhody dýchací gymnastiky

Systematická cvičení v dýchací gymnastice přinášejí určité výhody:

  • Celkové zdraví se zlepšuje.Při absenci nemocí má gymnastika relaxační účinek;
  • Doporučuje se ve spojení se sportem a správnou výživou pro hubnutí;
  • Práce autonomního systému je stabilizována, což vede k uzdravení z duševních poruch, neuróz;
  • Rozvíjí orgány dýchacího systému ovlivněné procesy patologické povahy;
  • Účinné při prevenci bronchitidy, nachlazení, astmatu;
  • Obnovuje hlas zpěváků, provozovatelů vysílání a herců.

Účinnost dechových cvičení pro hubnutí

Účinnost dechových cvičení již dlouho potvrzují stovky lidí, kteří s nimi zvládli.pomocí zhubnout, zlepšit obrysy postavy a také zlepšit celkový stav.

Je to následující:

  • Posílení imunity;
  • Osvěcuje a dává sílu;
  • Normalizuje nervový systém.Dechová cvičení mohou snížit množství stresových hormonů.Žádný stres - žádný zvyk zabavovat problémy.Mírný příjem potravy povede ke snížení tělesného objemu;
  • Podporuje rychlé trávení potravin;
  • Snižuje pocit hladu;
  • Rozkládá tukové buňky.V důsledku dostatečného množství kyslíku se alkalické prostředí zlepší a rozkládání tuků se zrychlí;
  • Hluboké dýchání odstraňuje nahromaděné toxiny a pesticidy z tukových buněk a snižuje se.

Gymnastická technika

Všechny techniky používají několik technik:

  1. Inhalaces nosem. Je důležité inhalovat co nejhlasitěji;
  2. Vydechněte ústy. Je důležité úplně vyprázdnit plíce vzduchu;
  3. Zadržujete dech. Se zpožděním nakloňte hlavu mírně dopředu a začněte postupně stahovat břicho.

Příprava na cvičení

Před zahájením dechové terapie je třeba připravit následující přípravky:

  • Změřte mezeruod normálního výdechu po touhu inhalovat nosem.Čas - 60 sekund;
  • Změřte si srdeční frekvenci, zatímco ještě budete.Norm - až 60 úderů za minutu;
  • Posaďte se na židli, narovnejte si záda;
  • Uvolněte se a začněte pomalu dýchat.Malé nádechy by měly véstpocit nedostatku vzduchu;
  • Postupně se zhluboka nadechněte při ovládání plic.

Pravidla pro provádění cvičení

Aby bylo možné co nejlépe využít dechová cvičení, měli byste:

  • na lačný žaludek nebo 2 hodiny po jídle;
  • Začněte nejjednoduššími cvičeními s postupným zvyšováním zátěže;
  • Vlak v dobře větrané oblasti;
  • Vyberte si pohodlné, neprotlačitelné oděvy;
  • Odstraňte všechny dráždivé látky a během výuky se nesmí rozptylovat;
  • Dýchejte pomalu.Pouze v tomto případě budou plíce naplněny kyslíkem co nejvíce;
  • Pokud se necítíte dobře, zastavte třídy;
  • Jsou povoleny mírné závratě;
  • Plná koncentrace na něčí pocity.

Cvičení: Dýchání v ústech

Dýchání při ztrátě břicha ústy stimuluje hormony k boji proti stresu, a tím se zachovává integrita nervového a imunitního systému.Při pocitu nejmenšího napětí byste měli vzít asi dvacet hlubokých dechů a stav se postupně normalizuje.

Cvičení: létající břišní zámek

Spodní řádek má dát příčné svalové pružnosti.Je nutné co nejvíce nasávat žaludek a zároveň uvolňovat veškerý vzduch z plic ústy a zadržovat dech.Provádějte denně po dobu 10 minut a po několika týdnech se sval napne a objem pasu se sníží.

Také uvedenoCvičení zmírní bolesti zad a zmírní stres z dolní části zad.

Cvičení: dýchání v žaludku

Tato technika spočívá v tom, že když vdechnete, váš žaludek se naplní vzduchem a koly, a když vydechujete, padá a uvolňuje vzduch z plic..To se provádí hladce, bez trhání.Chcete-li získat lepší pocit z cvičení, položte ruce na břicho.

Pro maximální účinnost by měla být tato technika dodržována po celý den.Tato metoda je schopna zmírnit stres, relaxovat, pomoci soustředit se na důležité.Při provádění tohoto cvičení je také užitečná masáž vnitřních orgánů břišní dutiny.

Cvičení: Stimulující dýchání

Dýchací funkci reguluje medulla oblongata, což je centrum, jehož aktivita závisí na množství oxidu uhličitého v krvi.Stimulace dýchání zahrnuje excitaci tohoto centra, zvýšení frekvence a hloubky dýchání pomocí farmakologických stimulantů.

Po podání těchto léků by člověk měl pomalu, ale ne hluboce dýchat po dobu 10 minut, dokud se puls nevrátí k normálu.

Cvičení: Záře lebky

Díky cvičení se duševní aktivita dostává do tónu, objem plic se zvyšuje.Záře lebky aktivuje slezinu, slinivku a játra, posiluje svaly břišní dutiny.Trávicí systém také funguje lépe, podráždění očí zmizí a celé tělo je v pohotovosti.

Plnění:

  1. Zpětnehybný;
  2. Spusťte hlavu;
  3. Pomalu se nadechněte;
  4. Rychle vydechněte;
  5. Zadržuj dech;
  6. Do 10 cyklů.

Cvičení: hluboké dýchání

Hluboké dýchání pro hubnutí v břiše spočívá v silném a maximálním vyčnívání břicha.Cvičit můžete stát, sedět, ležet na jakémkoli vhodném místě a čase.K relaxaci a normalizaci nervového systému stačí cvičení 30-50krát denně.

Doporučuje se provést tuto techniku ​​před hlubokou relaxací, s nervózním vyčerpáním a normalizovat celkový stav těla.

Cvičení: dýchání bránicí

Membrána je umístěna mezi břišní a prsní svaly.Když ho vdechnete, napne se a žaludek se uvolní.

Technika je následující:

  1. Lehněte si, ohněte si nohy, uvolněte co nejvíce svaly;
  2. Zavři oči;
  3. Aby bylo možné plně ovládat dýchání, položte jednu ruku na hrudník a druhou na žaludek;
  4. Při vdechování by se jedna ruka měla zvednout a druhá se nesmí pohybovat;
  5. Když vdechujete, žaludek se zvětší, když vydechujete, je vypuštěno.Hrudník je nehybný.

Cvičení: holotropické dýchání

​​

Holotropní technika je založena na intenzivním dýchání kombinovaném s hudbou a určitými psychologickými návrhy.To je často používáno v psychologii a během hypnózy aby vyřešil individuální psychologické problémy osoby.Holotropní dechové kurzy trvají 2 hodinyběhem 3-10 dnů.

Zkušenosti získané dýcháním jsou srovnatelné s aktivním sportem nebo užíváním drog.Proto ji musíte používat opatrně a pouze pod dohledem zkušeného psychologa.Při nepřítomnosti hlubokého problému dýchání prospívá ve formě síly, tónu a dobré nálady.

Cvičení: Břišní dýchání

Je důležité používat správné dýchání pro trénink břicha a hubnutí.Svaly neustále potřebují doplňovat zásoby kyslíku, dobíjet.Bez toho jsou jakékoli manipulace s lisem nebo jiným svalem rovny nule, protože jeho tkáň spaluje kalorie a přebytečný tuk, pouze pokud je nasycena kyslíkem.

Během tréninku je správné dýchání následující:když jsou svaly co nejpřísnější během výdechu, dochází k výdechu a během relaxace se provádí inhalace.

Správná dechová technika pro rychlé hubnutí břicha zjednodušuje jakékoli cvičení a snižuje sílu po jeho provedení.Pečlivost a vytrvalost během tréninku tisku jsou velmi ceněny, ale bez správného dýchání nepovedou k požadovanému výsledku.Tiskové školení by se mělo provádět třikrát týdně.

Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Ranní cvičení pro osoby starší 40 let, 50. Cvičení gymnastiky na hubnutí, videonávody.

Druhy dýchacích postupů

Dýchací postupy, které se používají i při hubnutí, jsou následujících typů:

    )
  • Bodyflex;
  • Strelnikova technika;
  • Tai Chi;
  • Wushu;
  • jóga;
  • Lobanova systém;
  • Muellerův systém;
  • The Buteyko Method;
  • Bulanovova metoda;
  • Frolovova metoda.

Technika Bodyflex

Podstatou systému je naučit se dýchat v 5 fázích.Kurzy se konají na lačný žaludek, nejlépe ráno před snídaní.

Význam této techniky je následující:

  • veškerý vzduch je co nejvíce vydechován ústy;
  • se pak vdechuje nosem v největším množství;
  • žaludek je naplněn vzduchem;
  • ústa jsou dokořán;
  • veškerý vzduch je vydechován z membrány.

Je důležité zajistit, aby inspirace byly prováděny pouze nosem a výdechy ústy.

Minimální počet dechů v jedné lekci je 50krát.Tato praxe bude nejúčinnější ve spojení s protahováním svalů.Při takovém hlubokém dýchání kyslík proniká do krve, je distribuován v celém těle, vstupuje do tukových buněk a spaluje ho.

Během zatažení břicha jsou také proškoleny svaly žaludku, což vede ke zúžení orgánu, a tím i k nižšímu hladu.Části jsou zmenšeny a číslo je štíhlejší.Celý komplex trvá asi 20 minut a první viditelné výsledky jsou vidět po týdnu lekcí.

Nejslavnější a nejproduktivnější cvičení:

  1. Leo .Trénuje oblast kolem úst a pod očima, obličejem a krkem.Nohy jsou širší než ramena, mírně se ohýbají na kolenou, hýždě jsou položená dozadu.Palmyna kolenou.Dýchejte, pak přiveďte rty do kruhu a upněte svůj pohled vzhůru, 10 sekund v klidu a vdechujte.Proveďte 5 opakování.
  2. Boční roztažení .Trénuje po stranách a pasu.Pózujte jako v cvičení „Leo“.Pak musíte snížit levou ruku k lokti a natáhnout pravou ruku nad ucho, abyste cítili boční napětí.DechVydrž 10 sekund, výdech.Proveďte 3 opakování na každé straně.
  3. Opuštění nohy zpět .Trénuje hýždě a zadní stranu stehna.Nasaďte si kolena a lokty.Vytáhněte jednu nohu dozadu.DechPočkejte 10 sekund.Proveďte 3 opakování na nohu.

Qigongova technika

Qigongská cvičení k nám přišla z Číny.Jsou založeny na praxi dýchání pomocí center lidské energie.Tato technika umožňuje posílit energii a cítit energii v celém těle.

Metodika nemá vliv pouze na celý organismus, ale také na jeho místní zóny: pro hubnutí, odstranění bolesti zad.

Základní cvičení:

  1. Tančící had .Postavte se rovně a identifikujte ruce za hlavou.Ohněte kolena v kruhu jedním směrem a druhým směrem.Půlkruh při inhalaci, půlkruh pro zpomalení výdechu.Udělejte to 5krát.
  2. Létající drak .Postavte rovně, nohy mírně od sebe.Na inspiraci obtočte záda a zvedněte lokty.Při výdechu si sundejte lokty a ramena.Do 10krát.
  3. Jeřáb vystupující z jezera .Postavte rovně, nohy mírně od sebe.Na inspiraci přitáhněte nohu k sobě a vezměte jistrana, výdech nižší.Udělejte to 5krát.

Strelnikova technika

Gymnastika se skládá z rychlého a ostrého dechu nosem, což je pro hrudník prospěšné.Zpočátku byla tato technika používána pro hlasové zpěváky, ale postupem času vstoupila do stálé lékařské praxe.

Ostré vdechování a tiché výdechy jsou kombinovány s různými pohyby:

  • Otáčky krku .Postavte se rovně, zahněte doprava, zhluboka se nadechněte nosem, potichu vydechněte ústy, opakujte na levou stranu.Do 12krát.
  • Držte ramena . Postavte se rovně, ohněte ruce a zvedněte se k úrovni ramen.Pak se náhle musí utkat ruce, jako by se objal a zároveň se nadechl. Potom hladce vydechněte.Do 10krát.
  • Metodika z Pam Groot

    Tato technika je zaměřena na hubnutí bez vyčerpání stravy, protože je schopna zahájit metabolismus a zachránit tělo z dalších liber.Celkem existuje asi 30 cvičení, které autor nazývá koktejly.

    Nejúčinnější „Královna pláže“:

    • Hlasitě předá jakoukoli motivující řeč;
    • Pomalu, ale hluboce vdechují žaludek nosem, počítajíc do 4;
    • Držte vzduch pro 16 účtů;
    • Vydechněte.

    Oxisize Technika

    Technika, která vám umožní snížit hmotnost o 3 kg a zbavit se celulitidy, významně zvyšuje množství kyslíku v těle a zlepšuje stav těla.

    Dech: ostré vdechnutí nosem, výdech ústy:

    1. Vstaňplochý, nohy od sebe, pevně dotáhněte hýždě, přikrčte se, vdechněte, silně napněte žaludek;
    2. Vstaňte rovně, nohy od sebe, zvedněte pravou ruku, vdechujte a silně ji vytáhněte;
    3. Podobné jako v předchozím cvičení, ale se zvednutou levou rukou.
    4. Technika Marina Korpan

      Dýchání se provádí na lačný žaludek, který stimuluje metabolické procesy a způsobuje spalování podkožního tuku.

      Technika Marina Korpan kombinuje základní techniky Bodyflex a Oxisize.

      Autorka doporučuje svůj komplex dělat 30 minut denně, aniž by ztratila jediný den.Kromě hlavního tréninku se doporučuje dýchat dvakrát denně po dobu 5 minut.Cvičení by měla být ráno nebo 2 hodiny před jídlem.

      Metodologie Pranayamy

      Podstata je v silném výdechu.Pranayama říká, že bez silného výdechu nemůže být silný dech.Tato technika má tonizující účinek na tělo, uvolňuje běžné nachlazení, čistí plíce, posiluje žaludek a játra.

      Základní cvičení:

      1. Lehněte si na zem, nohy k sobě, ruce do stran.Na inspiraci zvedněte ruce a pomalu je spusťte za hlavu.Při výdechu se vraťte do původní polohy.Provádět po dobu 60 sekund;
      2. Také poloha.Při inspiraci zvedněte nohu, při výdechu, nižší.Opakujte po dobu 60 sekund;
      3. Posaďte se na židli s rovným hřbetem, vdechněte, napněte krk, zvedněte bradu a vydechněte nosem.Pokračujte 2 minuty.

      Technika Jianfei

      Podporuje rychlé hubnutí,který přetrvává mnoho let.Tato technika také zlepšuje zdraví, zmírňuje únavu a urychluje metabolismus.

      Cvičení jsou následující:

      1. Vlna .Lehněte si na záda, nohy ohnuté, položte jednu dlaň na hruď a druhou na břicho.Nadechněte se, vdechněte žaludek a při výdechu nafoukněte žaludek.Opakujte 40krát.
      2. Žába. Posaďte se na židli, nohy na úrovni ramen, stiskněte levou ruku do pěst a uchopte pěst pravou dlaní.Nadechněte se nosem, přerozdělujte vzduch do žaludku a potom rovnoměrně vydechněte a několik sekund zamrzněte.Opakujte 30krát.

      Cvičení doma

      Kteroukoli z výše uvedených metod lze pohodlně provádět doma, protože taková cvičení mají několik výhod:

      • Nedostatek dalšího vybavení;
      • Pohodlný čas pro výuku;
      • Úplná relaxace a zaměření na proces;
      • Snížení hladu bez dalších léků;
      • Spalování tuků zdarma;
      • Čištění těla;
      • Nepřítomnost cizinců během hlasitého výdechu.

      Cvičení na čerstvém vzduchu

      Čerstvý vzduch stimuluje větší průnik kyslíku do těla.Pro outdoorové aktivity jsou vhodná stojatá nebo ležatá cvičení, ale s kobercem.

      Dýchání na hubnutí se nejlépe provádí venku.

      Užitečné pro outdoorové aktivity:

      • Bodyflex;
      • oxysize;
      • Qigong.

      Cvičení v tělocvičně

      Btělocvična je vhodná pro cvičení, která vyžadují ležení nebo se zapojením trenéra.

      Doporučené metody pro chodbu:

      • Qigong;
      • Strelnikova;
      • Marina Korpan.

      Dýchací trenažér pro hubnutí

      Simulátory pro dýchání jsou speciální zařízení, která stabilizují stav těla po nemoci.Používají se ve všech oblastech medicíny.Při výběru simulátoru je třeba se poradit s lékařem, podle toho, které zóny by měly být směrovány.

      Cvičení pro ženy po 50 letech

      Mnoho žen po 50 letech čelí problému rychlého přibírání na váze a neschopnosti zhubnout prostřednictvím sportu.Dechová cvičení pomáhají spouštět kyslíkové procesy v těle, což povede k požadovanému výsledku.

      Nejlepší a nejdůležitější cvičení jsou ta, která jsou zaměřena nejen na odstranění nadbytečných liber, ale také na posílení a zpřísnění svalů obličeje, krku, brady a dekoltu.

      Nejlepší metody jsou:

      • Marina Korpanova technika;
      • Bodyflex;
      • Oxisize.

      Kontraindikace dýchacích cvičení

      Dýchací techniky však mají řadu kontraindikací, které zahrnují:

      • ) Vysoká teplota;
      • Vnitřní krvácení;
      • Špatný celkový stav;
      • Chronická patologie.

      Reakce odborníků

      Podle školitelů bodyflexu, Pranayamy a dalších technik dýchací techniky:

      • Aktuální pro ženy po 50, které již dlouho rezignovaly naže už nemohou vypadat atraktivní.Když překonají lenost a vidí první výsledky, nemohou si uživit svůj život bez dýchacích cvičení, což také zlepšuje jejich celkové zdraví;
      • Vhodné pro mladé dívky, které se snaží vypadat štíhlejší a zbavit se problémů s kůží a pomerančovou kůrou;
      • Pomohou překonat návyk na kouření, protože na začátku výcviku se škodlivé látky hromadí z těla, hromadí se po celá léta kouření a nesprávný životní styl, který je doprovázen intenzivním kašlem.V budoucnu tyto projevy zmizí a stav kůže a zdraví se zlepší.

      Respirační gymnastika může nejen zlepšit vzhled, ale lokálně uzdravit rušivé orgány, a také zmírnit stres a oživit každodenní péči o tělo.a tělo.

      Video: dýchání pro hubnutí v břiše

      Dýchání pro hubnutí v břiše viz videoklip:

      Cvičení „Vakuum“ je nejlepší způsob pro ploché břicho: