Body sculpt - co je to ve fitness, programu, cvičebních strojích pro domácnost, cvičeních na hubnutí, cvičeních, výsledcích

Aktivně podporovaný moderní trend ve fitness, známý jako sochařství těla, se objevil ve sportovním světě relativně nedávno, ale již získal srdce mnoha.Co to je, jaké jsou jeho výhody, charakteristické rysy a nevýhody, řekne následující článek.

Tělesné sochařství: rozdíly oproti jiným oblastem fitness [[PDN 36]

Socha těla je navržena tak, aby účinně spalovala tělesný tuk v problémových oblastech, posilovala svalový korzet a zvyšovala výdrž a pružnost celého těla během kondičních tříd.Abychom vytvořili ještě podrobnější představu o tom, jakým směrem je tento směr , je důležité zdůraznit jeho zjevné výhody, které zahrnují:

  • obecná dostupnost pro lidi jakéhokoli pohlaví, věku a fyzického původuškolení;
  • důraz na školení o specifické problémové oblasti zapojené do této oblasti fitness spolu s regeneračním účinkem;
  • nepřetržité cvičení, které přispívá nejen k hubnutí, ale také k mírnému tréninku kardiovaskulárního systému;
  • zamezení nežádoucího významného zvýšení svalové tkáně;
  • možnost individuálního výběru zatížení a hmotnosti vážicích materiálů i ve skupinových třídách.

Výhody

sochařství těla (co je ve fitness a jak je lepší než jiné pokyny, které budou popsány níže) je voleno lidmi, kteří se snaží sledovat jejich postavu avést zdravý životní styl.Kromě výše uvedených rozlišovacích znaků, které lze objektivně připsat výhodám sportu, existuje řada dalších pozitivních aspektů tříd sochařství.

​​

Patří sem:

  • minimální riziko zranění různých druhů nebo mechanického poškození vazů a svalů;
  • absence pravděpodobnosti zvyknutí svalu na určitý typ zátěže;
  • posílení imunitního, kosterního a oběhového systému těla;
  • zrychlení a udržování metabolických procesů;
  • podpora produkce hormonů štěstí (endorfiny), které zaručují odolnost vůči různým druhům stresu.

Nevýhody a kontraindikace

Bez ohledu na to, jak efektivní je systém tréninku sochařství, nelze mluvit o jeho bezpečnosti pro absolutně každéhosportovec, který to chce vyzkoušet.

Mezi hlavní kontraindikace, s ohledem na které je vhodné zvolit jiný způsob, jak zachovat dobrý fyzický tvar, patří:

  • srdeční onemocnění různého stupně;
  • problémy s žilním systémem a krevním oběhem v těle;
  • přítomnost maligních nádorů;
  • odchylky v normálním fungování muskuloskeletálního systému;
  • opakující se epileptické záchvaty;

    Socha těla je v případě VVD kontraindikována.Pro tuto nemoc se doporučuje použít jiné techniky kondice

  • VVD a jiná onemocnění mozkových cév;
  • vysoký krevní cukr;
  • poslední trimestr těhotenství;
  • onemocnění plic nebo jiné problémy spojené s narušením řádného fungování dýchacího systému lidského těla.

Body sculpt (jaká kondice je pro to nezbytná, ujistit se, že neexistují žádné výše uvedené kontraindikace, a také studium potenciálních negativních aspektů, kterým budete pravděpodobně muset čelit během tříd tohoto druhu)zahrnuje několik nevýhod,mezi které patří:

  • nedostatek schopnosti vytvořit komplex pro osoby s nadměrnou nadváhou v důsledku velkého počtu zdravotních omezení, která mají tito sportovci;
  • udržení bolesti po tréninku po prvních několika sezeních;
  • potřeba věnovat delší dobu prácistřední zatížení, k dosažení vizuálně viditelných výsledků.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Sušení těla pro dívky.Výcvikový program, podrobné nutriční menu na měsíc po dni.

Účinnost na hubnutí

Socha těla, pokud si fitness trenér správně vybere zátěž, může pomoci v boji proti dalším librám nebo centimetrům rovnoměrným zpracováním celého těla vrychlé tempo za hodinu, aby se urychlil krevní oběh.Výsledkem je přímé spalování tukové vrstvy.

Následující příklad vzdělávacího programu pro lidi, kteří chtějí zhubnout, může dát konkrétní odpověď na otázku , jaký je složitost daného směru:

  1. „Zahřívání“ , při kterém dochází k intenzivní aerobní zátěži k přípravě svalů, kloubů, šlach na aktivní část činnosti, čímž je chrání před možným zraněním a zraněním (5-15 minut).
  2. „Cardio“,pomáhá urychlit metabolické procesy, posílit svalový korzet a zvýšit vytrvalost (15 - 30 minut).
  3. „Silový“tréninkový blok, který zahrnuje cvičení s vážením (závaží, činky, činky atd.) (15 - 30 minut).
  4. „Stop“,nezbytný pro pohodlné dokončení fyzické aktivity bez poškození kardiovaskulárního systému.Tento blok tradičně zahrnuje také protahování svalůrelaxační a dechová cvičení k obnovení těla.

Vhodný oděv k výcviku

Vzhledem k aktivní části výcviku, který je nedílnou součástí sochařství těla, si sportovci musí vybrat oblečení k výcviku tak, aby to nebylo jenNeomezoval pohyb, ale byl také šitý z nejvíce „dýchajících“ materiálů.Neméně důležitá je schopnost vybrané formy absorbovat vlhkost.

Neexistují žádná přísná pravidla pro výběr oblečení pro třídy Body Sculpt, v tomto případě je pohodlí důležitější:můžete upřednostňovat jak beztvaré tepláky s nadrozměrným tričkem, tak těsně přiléhavé kraťasy a tričko, kdyžstav pohodlného sebevědomí sportovce v podobné sadě.

Jediným doporučením je věnovat pozornost přirozenosti produktu, ve kterém sportovec musí odolat intenzivní fyzické námaze.

Pokud jde o obuv pro sochařství, je vhodné nosit tenisky nebo tenisky s takovým dobrým tréninkem na tomto typu tréninku s dobrým odpružením a pevným hřbetem, který upevňuje kotník.Důležitost této vlastnosti obuvi je vysvětlena minimalizací učení zranění, podvrtnutí a roztržení vazů během cvičení Body Sculpt ve „správných“ teniskách.

Vybavení potřebné pro třídy

Tělo sochařství (co je způsobilost a jak s ním zacházet je důležité pro začátečníky pochopit) vyžaduje nákup nezbytného vybavení pro řádný výcvik.

nejvícečasto používané skořápky při provádění souboru cvičení daného typu, je nutné mít:

  • expandéry;
  • bodybar;
  • stupňová platforma;
  • činky;
  • fitball;
  • činka;
  • palačinky o své základní hmotnosti;
  • tlumiče nárazů;
  • gymnastické tyčinky a stuhy.

Výhradně s výhradou přítomnosti naprosté většiny uvedených položek inventáře jsou možné třídy pro sochařství celého těla, což sportovci zaručuje zjevný výsledek výcviku.

Obzvláště důležité je provádět cvičení s energetickým zatížením zaměřená na různé svalové skupiny pro ty, kteří mají v úmyslu ztratit další libry a dát tělu štíhlou podívanou.

Simulátor pro domácí trénink

S velkou touhou ovládnout tento sport můžete zahájit výuku i doma, aniž byste čekali na vytvoření skupiny ve fitness centru nebo aniž byste hodně utráceli.množství času stráveného tréninkem mimo domov.

Je vhodné vytvořit komplex kolem použití:

  • činek;
  • gymnastický koberec;
  • multifunkční simulátor schopný poskytovat zařízení pro střídání svalů celého těla;
  • gymnastické prsteny nebo hole;
  • Hmotnost konvice a činky odpovídající fyzické zdatnosti sportovce.

Jak zvolit správnou hmotnost pro váhové materiály

Je vhodné nepřiměřit výběr nejvhodnější váhy pro váhové materiály.příležitosti. V opačném případě by nováček v sochařství těla riskoval vážná zranění, která vyžadují dlouhodobé zotavení těla, zejména zlomeniny, podvrtnutí, roztržené vazy, dislokace atd.

Pro správný výběr váhových materiálů pro nohy je třeba mít na paměti:

  1. V počáteční fázi seznámení se se sportem se doporučuje zvolit váhové materiály nepřesahující 0,5 - 1 kg.
  2. Na konci určitého období, v okamžiku, kdy se pracovní váha začíná jevit jako nedostatečná, je vhodné vyměnit zařízení za těžší.Gramatiku vážicí směsi dramaticky nezvyšujte.Krok by neměl být větší než 0,5 kg.
  3. Pokud během cvičení na váze zjistíte nepříjemnou bolest, je důležité okamžitě opustit její používání a aby se předešlo zranění, dočasně přepněte na režim lehkého tréninku.

Program školení

Klasický program pro sochařství zahrnuje rovnoměrné rozložení intenzivního zatížení napříč všemi částmi lidské svaloviny.

Tato školení se tradičně vytvářejí na principu opakujících se cvičebních cyklů, které zahrnují základní etapy:

  1. „Zahřátí“. V ideálním případě by svalový trénink měl probíhat na běžeckém pásu, stepperu nebo rotopedu po dobu 10 minut.mírnou rychlostí a relativně rovnoměrným dýcháním.
  2. Hlavní část nebo „cyklus“. Tradičně zahrnuje standardní soubor cvičení: dřepy sčinka, kliky, výpady, bench press, trakce a tak dále.Podobný cyklus se provádí bez přestávky mezi cvičeními.Po dokončení jednoho kruhu a odpočinku ne více než 2 - 3 minuty je nutné začít provádět jeho opakování.
  3. „Závěs“. V případě závěrečné fáze aktivního cvičení je do závěsu zahrnut komplex dechových cvičení as mírnou nebo nízkou intenzitou protahování dříve vyvinutých svalů.

Aerobní cvičení

Aerobní cvičení je tradičně preferováno pro zahřívací fázi tréninku sochařství.Je primárně určen k zbavení atletů tuku zrychlením metabolismu, posílením kardiovaskulárního a nervového systému, saturací mozku kyslíkem a zabráněním vzniku abnormalit krevního tlaku.

Například:

  1. Chůze po stepperu nebo elipse - 10 - 15 min.na začátku a na konci hodiny.
  2. Běží na automatické trati - 10 - 15 min.na začátku a na konci hodiny.
  3. Malé skoky - 50–100krát za sadu.

Cvičení s odporem

Cvičení s odolností zahrnuje provádění cvičení s reverzním projektilem, jako je expandér, který přispívá k efektivnímu rozvoji svalového korzetu.

  1. Zaujměte výchozí polohu: chodidla jsou od sebe vzdálena od šířky ramen, kliky expandéru, jehož hlavní část je nohama přitlačována, jsou ve snížených horních končetinách.Proveďte 10 ohnutí a prodloužení paží, překonání sílyexpandér.Opakujte cyklus 3krát.
  2. Vezměte výchozí polohu:nohy jsou od sebe šířky ramen, ramena rozpěrky jsou v horních končetinách.Natáhněte jednu ruku na stranu, ohněte druhou stranu, simulujte lukostřelbu.Pomocí tahových pohybů překonejte odpor projektilu 10 - 15krát.Opakujte cyklus 5krát.
  3. Zaujměte výchozí pozici:držení těla pro push-upy, expandér je natažený přes záda.Proveďte střídavě flexi a natažení paží, překonejte odpor expandéru, 5-10krát.Opakujte cyklus 5krát.

Protahovací komplex

​​

Tělesný tréninkový komplex, určený k napínání opracovaných svalů, tradičně zahrnuje základní cvičeník obnovení srdeční frekvence a zvýšenípružnost svalů a vazů:

  1. Vezměte výchozí polohu:postavte se proti dveřím, pevně přitlačte lokty a dlaně ke zdi v pravém úhlu.Jemně vpřed hrudník až do okamžiku maximálního protažení svalů, kloubů a šlach v této oblasti.Opakujte cvičení 10 až 15 krát.
  2. Zaujměte výchozí polohu:šířka ramen od sebe, paže rovné, záda a ramena co nejrovnější.Pokud je to možné, natáhněte se směrem nahoru, jako by se snaží prsty dostat na strop a mírně zvedněte ramenní opasek.Opakujte protahování 10 - 15 krát, dokud není úplná relaxace.
  3. Zaujměte výchozí pozici:sedět na tvrdém povrchu, rovně zpět.Ohněte nohu na koleno a,držíte ji v poloze rovnoběžné s podlahou, jemně ji přitáhněte k hrudi za kotník a pociťte napnutí v bok.Cvičení opakujte 10 až 15krát pro každou nohu.
Nenechte si ujít nejoblíbenější článek v rubrice:Kyselina glutamová - co to je, pro co a jak se používá ve sportu a kulturistice.

Vlastnosti výživy

Při trénování tělních sochařství, stejně jako v jakékoli jiné oblasti fitness, je třeba pamatovat na důležitost kontroly vaší stravy, abyste získali vysoce kvalitní výsledek školení.

Profesionální trenéři doporučují dodržovat základní pravidla zdravého stravování, včetně:

  • úplné odmítnutí moučných výrobků, jídel s vysokým obsahem cukru;
  • snížení množství spotřebovaných smažených mastných potravin;
  • , abychom se vyhnuli používání potravin pro zvláštní účely;
  • jezte co nejvíce bílkovin, včetně kuřecího masa, tvarohu, proteinových doplňků;
  • dostatečný příjem vody nezbytný k udržení životních funkcí;
  • pro vaření jídla pro pár nebo v troubě, aby se zabránilo ztrátě užitečných vlastností produktů;
  • snížení přidávání soli do jídel v důsledku jeho schopnosti zadržovat tekutinu v těle, což je vysoce nežádoucí, zejména pro osoby náchylné k otokům a problémům s ledvinami;
  • namísto obvyklých příloh, například ve formě těstovin, se doporučuje vařit zeleninu bohatou na vlákninu, zejména květák, cuketa,paprika a další.

Jaké výsledky lze očekávat od pravidelných tříd

Drtivá většina lidí, kteří pravidelně navštěvují školení o sochařství, zaznamenává dramatické změny nejen ve vzhledu, ale také ve svém zdraví..

Nejčastěji sportovci upozorňují na:

  • snížení tělesného tuku, které se projevuje významným snížením hmotnosti a snížením tělesného objemu;
  • poskytující „úlevu“ a výraznost požadovaným oblastem (tisk, hýždě, paže atd.);
  • posílení kardiovaskulárního systému, vyjádřené ve schopnosti člověka odolat velké zátěži, aniž by způsobovalo dušnost;
  • posílení svalového korzetu;
  • zvyšování ochranných funkcí těla v důsledku normalizace metabolických procesů;
  • stabilizace krevního tlaku;
  • zvyšování pružnosti a pružnosti těla sportovce, který dává přednost Body Sculpt;
  • zlepšování nálady a zvyšování stability ve stresových situacích vyžadujících zvýšenou koncentraci a pozornost;
  • normalizace menstruačního cyklu (u žen).

Garantem externího a kompetentního výběru zátěže při sochařství těla, jakož i prvních několika tréninkových tréninků s profesionálním trenérem fitness, který je schopen vysvětlit svému studentovi, jakým směrem to je a jak správně provádět uvedená cvičení.vnitřní výsledek sportovce, který vás nenechá čekat.

Návrh článku:Vladimír Veliký

Video o sochařství těla

Výcvik sochařství těla: